تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
۰
کد مطلب : ۳۲۰۳۰

وصف غدیر به 14 زبان و 25 ملیت

وصف غدیر به 14 زبان و 25 ملیت
حسین ظریف منش با بیان جزئیاتی از برنامه های ششمین جشنواره شعر بین المللی غدیر گفت: در این مراسم که روز دوشنبه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود از 36 شاعر تجلیل می شود که 18نفر از کشورمان و 18 نفر از دیگر کشورها هستند.
وی افزود: بیش از 600 قطعه شعر از شعرای داخلی و 173 قطعه شعر از شاعران خارجی از 29 کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.
مدیرعامل بنیاد غدیر یکی از برنامه های اختتامیه شعر غدیر را رونمایی از کتاب شعرعلویات دانست که شامل اشعار جوزف الهاشم شاعر مسیحی ساکن لبنان است.
محمدرضا سنگری دبیر این جشنواره بین المللی درباره دوره های پیشین جشنواره گذشته غدیر به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره «دوباره غدیر» طی پنج سال گذشته با استقبال شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب روبرو بوده بگونه ای که برخی نوجوانان و دانش آموزان در این چند جشنواره شرکت کرده و آثاری قابل اعتنا ارائه داده اند.
وی افزود: در اولین سال از برگزاری این جشنواره در سال 91 امکان انتشار فراخوان وجود نداشت و به همین دلیل مجموعه سروده های عصر انقلاب با موضوع غدیر در جشنواره شرکت داده شد که به شاعران 18 اثر به مناسبت روز 18 ذیحجه مصادف با عید سعید غدیر از سوی هیات داوران جوایزی اهدا شد.
نویسنده «آینه داران کربلا» افزود: فرخوان دومین جشنواره دوباره غدیر با استقبال شاعران روبرو شد، بگونه ای که 200 شاعر بیش از 360 قطعه شعر به دبیرخانه ارسال کردند و در سومین جشنواره که در حافظیه شیراز برگزار شد، 280 قطعه شعر از سوی 200 شاعر به این جشنواره رسید.
سنگری ادامه داد: در چهارمین جشنواره دوباره غدیر که سال 94 برگزار شد، 86 شاعر اشعار خود را به دبیرخانه فرستادند و در همان جشنواره از سه کتاب به عنوان مجموعه شعرهای غدیر که شعرهای این جشنواره طی سال های 91 تا 93 بودند، رونمایی شد.
این استاد دانشگاه، انتشار مجموعه شعرهای غدیر و حضور جوانان شاعر را در عرصه غدیر ارزشمند دانست و گفت: در حوزه غدیر در گذشته کمتر کار شده بود و ما نیز نسل امروز را به موضوع غدیر حساس نکردیم.
وی افزود: از طرف دیگر جوانان با ابعاد غدیر کمتر آشنایی دارند در حالی که غدیریه های گذشته بویژه غدیریه های دوران پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومان(ع) معمولا با مقوله های گوناگونی همچون بعثت و عاشورا پیوندی محکم داشت اما امروز شاهد گسستی در موضوع غدیر هستیم و باید زمینه ای فراخ تر در این حوزه فراهم کنیم.
سنگری درباره پنجمین جشنواره شعر «دوباره غدیر» گفت: در سال 95 بیش از 134 شعر از 60 شاعر دریافت کردیم و در طول برگزاری چند سال گذشته بیش از 588 شاعر به ارائه 900 شعر پرداختند.
شاعران و اهل ادب آثار خود را در موضوع های «حماسه غدیر»، «غدیر؛ امامت و ولایت»، «غدیر؛ دفاع از حریم اهل بیت(ع)» و «نهج البلاغه برادر قرآن» به دبیرخانه ششمین جشنواره غدیر ارسال کرده اند.
اختتامیه این جشنواره که به همت بنیاد بین المللی غدیر ترتیب یافته، با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس بنیاد بین المللی غدیر برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما