تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
۰
کد مطلب : ۳۲۰۴۲

کتاب «روضه اصحاب چیست؟» رونمایی می‌شود

کتاب «روضه اصحاب چیست؟» رونمایی می‌شود
آئین رونمایی از دو کتاب «روضه اصحاب چیست؟» و «مسلم ولی‌امر است» که جزء جدیدترین کتب منتشر شده توسط انتشارات مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام (نشر سدید) هستند و توسط حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر علوی نوشته شده اند برگزار می شود.
در این مراسم که در آستانه آغاز ماه محرم و در روز جمعه هفدهم شهریورماه 96 بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت سیّدالشهدا شهر یزد برگزار می شود، نویسنده کتاب، مسئولین هیئات شهر یزد، فعالین جبهه فرهنگی استان یزد و اقشار مختلف مردم مومن شهر یزد حضور خواهند داشت.
نویسنده در قسمتی از مقدمه کتاب «روضه اصحاب چیست؟» آورده است: «از به هم آمیختن این دو مفهوم چه خلق خواهد شد؟ «روضه» و «اصحاب»؛ «مَرَجَ البَحرَینِ یلتَقیانِ» و چه ترکیب شهرآشوب و پرخروشی است ترکیب «روضه‌ی اصحاب»! صدها جلد هم بنویسند معنای «روضه» و اسرار ناشناخته آن هنوز باقی است؛
در بخشی از کتاب «مسلم ولی‌امر است» نیز آمده است: برای اهالی هیئت امام حسین، که به دنبال ارتباط و اتصال با امام حسین‌اند و هر چه با امام حسین ارتباط یابد برای‌شان قدر و قیمتی دارد؛ از منبر و مجلس امام حسین، تا ضریح و حرم ایشان –وحتی چای روضه‌دم محفل‌شان! – بعید است که از این قشنگ‌ترین و وثیق‌ترین ارتباط، ساده بگذریند: «ارتباط امام با نایبشان».
قلم و سخن حجت‌الاسلام علوی، تاکنون چندین اثر با عنوان مجموعه «زیر خیمه حسین(ع)» و با شیوه‌ای عقلانی- ادبی را روایت کرده‌است که از نمونه‌های آن می‌توان به کتاب‌هایی چون «گنبد مستجاب»، «تنها علاج»، «امضای کوچک»، «مبانی مدیریت عاشورایی» و آثار دیگری اشاره کرد که توسط نشر سدید منتشر و عرضه شده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما