تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۲۰۸۱

برای مداحان سطح بندی داریم

برای  مداحان سطح بندی داریم
حسام سیروس در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: تشکل های دینی تحت پوشش سازمان تبلیغات سه نوع تشکل هستند که مشهورترین آنها هیات مذهبی است و کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی نیز دو حوزه دیگر را تشکیل می دهد.
سیروس خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سامانه طوبی در کشور ایجاد شده است و زیر نظر این سامانه صدور مجوز انجام می شود و کاملا تحت وب است و متقاضی در سامانه درخواست می دهد، و حتی صدور مجوز فعالیت نیز در سامانه طوبی ترسیم می شود،  این مهم به روز رسانی آمار را محقق می سازد.
معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات کشور تصریح کرد: در سامانه ریزش ها و رویش هایی وجود دارد و باید هر تشکل شاخص های مورد نیاز را داشته باشد و بتواند مجوز را از سامانه بگیرد و سامانه باید تایید های لازم را انجام دهد.
سیروس بیان کرد: در سامانه طوبی کارت شناسایی مداحی نیز صادر می شود، که این حوزه  تشکل محسوب نمی شود، اما قشر تاثیر گذار اجتماعی حوزه دینی است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه دارای قابلیت های مختلف است و به صورت نیمه هوشمند سه تشکل  را رتبه  بندی می کند.
سیروس بیان داشت: برای  مداحان سطح بندی داریم و مداح سطح یک، دو و سه، ذاکر و ستایشگر ملی و استانی و پیرغلام سطوح مداحی ما را تشکیل می دهد، که در این حوزه نیز توسط فرایندی مداحان  سطح بندی می شوند و همچنین با برگزاری جلسات، آزمون های شفاهی و کتبی گرفته  می شود و وزن علمی، فنی و مهارتی مداح مشخص می شود و بر اساس این فرایند کارت صادر می شود.
سیروس با اشاره به معضل آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی گفت: ما در اداره کل تشکل های دینی که دارای گستره مخاطبین مردمی است،  وظیفه داریم که در راستای تبیین نقش تشکل های دینی اقداماتی انجام  دهیم و تشکل های دینی توان کاهش آسیب ها و مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند و اگر قرار است کاهشی صورت بگیرد در این حوزه  و توسط چنین مجموعه هایی است.
معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید دارند و حاشیه نشینی نیز از جمله این موارد است که تشکل های دینی می توانند با برگزاری برنامه ها در مناطق حاشیه نشین به کاهش آسیب ها کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: سیستم های دولتی و حاکمیتی نیز باید زیرساخت های فرهنگی و دینی را در مناطق حاشیه نشین فراهم کنند، که بتوان فعالیت هایی را  انجام داد و حوزه های مختلف را تقویت کرد.
سیروس با بیان اینکه مساجد سنگر اسلام هستند، اظهار کرد: در بسیاری از مساجد ما نماز صبح برگزار نمی شود و باید برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی انجام شود و فعالیت های فرهنگی و مذهبی با برنامه ریزی توسعه یابد و بستر را برای جذب و حضور جوانان در مساجد فراهم کرد.
وی افزود: افزایش برنامه های فرهنگی و مذهبی و بهبود برگزاری مراسمات و نمازها در مساجد ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما