تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۳۲۱۰۲

نمایش آیینی به پیشواز محرم می رود

نمایش آیینی به پیشواز محرم می رود
به همت کانون تئاتر ديني اداره کل هنرهاي نمايشي نيز همايشي با عنوان "عاشورا تا اربعين" از دهه دوم محرم با حضور بيش از 40 گروه نمايشي صحنه‌اي و خياباني در تهران و 12 استان کشور برگزار خواهد شد. به گزارش هنرآنلاين،در ادامه نگاهي خواهيم داشت به نمايش‌هايي که آخرين روزهاي اجراي خود را پشت سر مي‌گذارند و معرفي آثاري که در اين همايش اجرا خواهند داشت.
نمايش‌هايي که اجراهاي پاياني خود را طي مي‌کند
محمد رحمانيان فيلم تئاتر "آينه‌هاي روبرو" را تا 30 شهريور ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت اجرا مي‌کند.
آرش شريف‌زاده نيز نمايش موزيکال "کلوچه‌هاي خدا" را تا 31 شهريور ماه ساعت 17:30 در سالن شماره سه پرديس، مخصوص گروه سني کودک و نوجوان به روي صحنه دارد.
"شيرهاي خان‌ بابا سلطنه" به نويسندگي و کارگرداني افشين‌هاشمي‌است که تا 31 شهريور ماه ساعت 21:30 در پرديس تئاتر شهرزاد اجرا مي‌شود.
"شب دشنه‌هاي بلند" به نويسندگي و کارگرداني علي شمس در تئاتر مستقل تهران تا 31 شهريور ماه ساعت 19 اجرا خواهد شد.
نمايش "نامه‌هاي عاشقانه از خاورميانه" عنوان نمايش ديگري است که به کارگرداني کيومرث مرادي در تماشاخانه مستقل تا 31 شهريور ماه ساعت 21 به روي صحنه است.
"زبان تمشک‌هاي وحشي" نوشته نغمه ثميني و کار شيوا مسعودي تا 31 شهريور ماه ساعت 18:45 در سالن شماره 1 تماشاخانه پاليز به صحنه مي‌رود.
"خروس زري پيرهن پري و خاله سوسکه" عنوان نمايشي برگرفته از قصه‌هاي فولکلور احمد شاملو است که سينا نورائي آن را کارگرداني مي‌کند. اين نمايش تا 30 شهريور ماه ساعت 17 در سالن شمارهدو تماشاخانه پاليز روي صحنه است.
در تالار سايه مجموعه تئاترشهر نيز نمايش "شب شرقي" به نويسندگي و کارگرداني ناصح کامگاري تا 31 شهريور ماه ساعت 19:30 به روي صحنه است.
نمايش محيطي "خرده ريز" نوشته ادوارد آلبي و کارگرداني سارا کريميان تا 31 شهريور ماه ساعت 18 در کافه ترياي تالار اصلي مجموعه تئاترشهر اجرا مي‌شود.
"عشق لرزه" نوشته‌امانوئل اشميت و کارگرداني محمدحسين خادمي‌در تماشاخانه استاد مشايخي تا 31 شهريور ماه ساعت 19 اجرا مي‌شود.
تالار محراب با نمايش "برج‌هاي خاموش" نوشته و کار زهرا شايان‌فر تا 30 شهريور ماه ساعت 19:30 ميزبان تماشاگران است. 
همچنين "اتاق سياه" نوشته محسن عظيمي‌و اثر نمايشي گروهي تا 31 شهريور ماه ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار محراب به روي صحنه خواهد رفت.
 
همچنين فرهاد خوشه نمايش "قوي‌تر" نوشته يوهان آگست استريندبرگ را کارگرداني کرده است. اين اثر نمايشي تا 31 شهريور ماه ساعت 21 در تماشاخانه باران اجرا مي‌شود.
"ماه پيشوني" نمايشي نوشته ايوب آقاخاني و کار آزاده انصاري است که تا 31 شهريور ماه ساعت 19:30 در سالن استاد محمد پرديس خاوران به روي صحنه است.
"ببخش سايمون جان" عنوان اثري به نويسندگي عرفان اسلاميه و کارگرداني اميدرضا سپهري است، اين نمايش تا 31 شهريور ماه ساعت 22 در اين تالار نمايشي روي صحنه است.
آريان رضايي نمايش "خداحافظ" نوشته محمد يعقوبي را تا 31 شهريور ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه پايتخت اجرا مي‌کند.
نمايش "فالومي" نوشته پيتر شفر به کارگرداني کورش سليماني نيز تا 31 شهريور ماه ساعت 19:30 در سالن اصلي تالار مولوي اجرا مي‌شود.
"نامه آخر" نام نمايشي به نويسندگي ساغر خواجه‌اميري و کارگرداني علي برجي است. اين اثر نمايشي تا 31 شهريور ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنري اجرا مي‌شود.
اردلان شجاع کاوه نيز نمايش "بازي بي پايان" را تا 31 شهريور ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنري اجرا مي‌کند. اين اثر نمايشي که نوشته اليزا اورامي‌است ساعت 19 به صحنه مي‌رود.
نمايش "دم خروس" به کارگرداني شيرين سپهراد تا 30 شهريور ماه ساعت 17:30 در سالن خسرو شکيبايي تماشاخانه سه نقطه اجرا مي‌شود.
سالن استاد رکن‌الدين تماشاخانه سه نقطه نيز تا 30 شهريور ماه ساعت 19:30 با نمايش "شام با دوستان" به نويسندگي و کارگرداني ايوب (عماد) ابوالفتحي ميزبان مخاطبان تئاتر است.
16 نمايش و هفته پاياني اجرا
نمايش "چشماني که مال توست" اثري به نويسندگي و کارگرداني بهاره رهنماست که تا 3 مهر ماه ساعت 21:30 در سالن شماره سه پرديس تئاتر شهرزاد روي صحنه است.
"کدو زري" اثري نوشته راضيه برومند و گيتي مرتضوي و کار محمد اعلمي‌است. اين نمايش نيز تا 7 مهر ماه ساعت 20:30 در سالن شماره سه پرديس تئاتر شهرزاد اجرا مي‌شود.
"پچپچه‌هاي پشت خط نبرد" از آثار نمايشي حوزه جنگ و دفاع مقدس به نويسندگي عليرضا نادري و کارگرداني اشکان خيل‌نژاد تا 7 مهر ماه ساعت 20 در سالن شماره يک پرديس تئاتر شهرزاد به روي صحنه است.
نمايش "شرقي غمگين" نوشته سجاد افشاريان و به کارگرداني سعيد زارعي، با بازي سجاد افشاريان و سيد هومن شاهي تا 5 مهر ماه ساعت 18:30 و 20:30 در سالن شماره 2 پاليز اجرا مي‌شود.
"هزار شلاق" عنوان اثر نمايشي نوشته ناصر حبيبيان و کارگرداني احسان ملکي است که تا 4 مهر ماه ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرماني ايرانشهر به روي صحنه مي‌رود.
پارسا پيروزفر نيز نمايش "ماتريوشکا" را تا 6 مهر ماه ساعت 18 در تالار استاد ناظرزاده کرماني تماشاخانه ايرانشهر به روي صحنه دارد.
 
نمايش "رولور" به نويسندگي و کارگرداني پوريا کاکاوند تا 6 مهر ماه ساعت 19:15 در تالار استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر اجرا مي‌شود.
جابر رمضاني همچنين نمايش "نمي‌تونيم راجع بهش حرف بزنيم" نوشته پيام سعيدي را تا 6 مهر ماه ساعت 21 در تالار استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر اجرا مي‌کند.
نمايش "قند خون" به نويسندگي و کارگردانى ليلى عاج تا 5 مهر ماه ساعت 18:30 در پلاتو اجراى مجموعه تئاترشهر به روى صحنه است.
"فکر کنم فرشته است" به نويسندگي و کارگرداني نرگس صفدريان تا 5 مهر ماه ساعت 20:30 در تماشاخانه استاد مشايخي اجرا مي‌شود.
تئاتر باران نيز تا 4 مهر ماه ساعت 19 ميزبان نمايش "حکايت حکايت طبيب اجباري مولير" نوشته سياوش طالبيان و کار رضا يزداني و کاوه توکلي خواهد بود.
سعيد حشمتي نمايش "خانه عروسک" اثر هنريک ايبسن را تا 6 مهر ماه ساعت 17 در تئاتر باران اجرا مي‌کند.
تماشاخانه استاد انتظامي‌خانه هنرمندان تا 4 مهر ماه ساعت 17:15 ميزبان نمايش "عروسان" نوشته و کار آرش سنجابي است.
نمايش "هنگامه‌اي که هملت به دست جادوگران مکبث کشته شد" به نويسندگي و کارگردان مسعود طيبي نيز تا 4 مهر ماه ساعت 21 در خانه هنرمندان اجرا مي‌شود.
نمايش "اندر حکايت شمشک" نوشته‌اميد اسدي و کارگرداني داوود اسدالهي تا 5 مهر ماه ساعت 18:30 در خانه نمايش اداره برنامه‌هاي تئاتر به روي صحنه است.
نمايش"ماه هفتم" به نويسندگي و کارگرداني امير زاوش تا 5 مهر ماه ساعت 20 در خانه نمايش اداره تئاتر اجرا مي‌شود.
نمايش‌هاي که روي صحنه مي‌مانند
در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر نمايشي با عنوان "هفت عصر هفتم پائيز" به نويسندگي و کارگرداني ايوب آقاخاني تا 28 مهر ماه ساعت 19:45 به صحنه خواهد بود.
"چه کسي سهراب را کشت" عنوان نمايش ديگري به نويسندگي و کارگرداني شهرام کرمي‌است که تا 20 مهر ماه ساعت 19 در تالار قشقايي مجموعه تئاترشهر اجرا مي‌شود.
نمايش "بخاطر خواب من" نوشته مهدي نصيري و کار کيانوش احمدي، تا 21 مهر ماه ساعت 18:30 در سالن علي نصيريان پرديس اجرا مي‌شود.
نمايش "پايان بازي" بر اساس نمايشنامه "رومولوس کبير" با ترجمه سيد محمد سعيدي و با بازنويسي و کارگرداني افشين زماني تا 19 مهر ماه ساعت 18:30در تماشاخانه سنگلج اجرا مي‌شود.
"غسال‌خونه" عنوان نمايشي به نويسندگي سهند خيرآبادي و کارگرداني مصطفي ملک مکان است که تا 14 مهر ماه ساعت 19 در تالار حافظ به روي صحنه است.
نمايش "در باب ماراساد" اثري ديگر از رپرتوار "عصر تجربه" که از 26 شهريور ماه ساعت 17 به کارگرداني حسام‌الدين لک به روي صحنه‌امده است، اجراي آن تا 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
 
"کوريولانس" نيز نمايشي ديگر به نويسندگي حامد اصغرزاده و جواد ابراهيمي‌نژاد و کارگرداني حامد اصغرزاده از اين رپرتوار است که از 29 شهريور ماه ساعت 17 به روي صحنه رفته و اجراي آن نيز تا 30 آبان ماه ادامه دارد.
"1978" نام نمايشي از آثار رپرتوار "عصر تجربه"، به نويسندگي و کارگرداني محمد شجاعي تا 30 آبان ماه ساعت 16:30 در تئاتر مستقل تهران اجرا مي‌شود.
 
مرجع : شروع
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما