تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
۰
کد مطلب : ۳۲۲۸۲

حجت الاسلام نبوی: پیاده روی اربعین موجب تضعیف باطل می شود

حجت الاسلام نبوی: پیاده روی اربعین موجب تضعیف باطل می شود
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در همایش آموزشی توجیهی ویژه مبلغین اعزامی اربعین، که در سالن همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص پیاده به زیارت رفتن روایاتی وجود دارد و امام حسن مجتبی(ع) متععد پیاده به حج مشرف می شدند.
او به اهمیت پیاده روی برای زیارت پرداخت و گفت: همین که فرد نیت این عمل را داشته باشد در رشد معنوی او تأثیر می گذارد و به اخلاصش کمک می کند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، با بیان اینکه این راه تمرینی است برای حفظ دین و حکومت درشرایط سخت، افزود: در این پیاده روی فداکاری و از خود گذشتگی در راه دین و امام حسین(ع) را می آموزیم.
او توضیح داد: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماع دینی جهان است که همدلی مسلمانان  را نشان می دهد و این تجمع موجب تضعیف باطل می شود.
نبوی با بیان اینکه تفکر ناسیونالیستی بین عرب ها قوی است، گفت: باید مواظبت کرد تا بتوان همه را گرد هم جمع نمود تا دلخوری پیش نیاید.
او خطاب به مبلغین اربعین، تصریح کرد: در این مراسم به ظلم ستیزی و ایستادگی مقابل کفر جهانی با استدلال قرآنی صحبت کنید و بر روی اتحاد تأکید نمایید.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، گفت: برای مردم روشن کنید تا با رفتارهای خود در این مراسم بزرگ آبروی نظام را حفظ کنند و موجب خدشه زدن به آن نشوند.
او در پایان عنوان کرد: در برخی موکب های کشورمان به غیر از ایرانی خدمات نمی دهند و یا تقاوت هایی قائل می شوند که این خوب نیست و باید بسیاری لطافت ها در این راه رعایت شود.
نبوی به مبلغین گفت: علاوه بر تمام موارد تبلغی در سفر تبلیغی خود از ذکر مصیبت و سفارش های اخلاقی غافل نشوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما