تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
۰
کد مطلب : ۳۲۳۹۸

شعر آیینی ابزاری موثر در انتقال فرهنگ است

حجت الاسلام مصطفی رستمی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور شامگاه یک شنبه در آیین اختتامیه هفتمین همایش ملی شعر آیینی هفتاد دو خط اشک در اصفهان اظهارداشت: انتقال نسل به نسل مفاهیم اسلام ناب و ابعاد شخصیتی بزرگان دین از راه و ابزار هنری ماندگار تر و موثر تر است.
وی افزود: شعر آیینی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم اسلامی مطرح بوده و این عرصه ابزاری موثر در انتقال فرهنگ و مفاهیم زندگی اهل البیت(ع) است.
حجت الاسلام رستمی ادامه داد: بیان واقعیت های زندگی ائمه اطهار(ع) و ابعاد شخصیتی آن ها از طریق شعر آیینی انجام می شود که این عرصه در دوران انقلاب اسلامی رونق یافت و باید این زمینه بیش از گذشته تقویت شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش شعر آیینی با موضوع قیام امام حسین(ع) در دانشگاه های کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی و تاسیس دبیرخانه دائمی شعر آیینی در دانشگاه ها به شناسایی، آموزش و رشد استعدادهای افراد فعال در این حوزه می شود.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی باید مورد بهره برداری قرارگیرد و از این عرصه مهم برای بسط وگسترش معارف اسلامی استفاده شود.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما