تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
۰
کد مطلب : ۳۲۴۸۵

حجت الاسلام راشد یزدی: مهر استاندارد مداحی اخلاص است

حجت الاسلام راشد یزدی: مهر استاندارد مداحی اخلاص است
دهمین همایش مداحان و شعرای نخبه سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
 حاضران در این همایش به مدت دو روز درباره فرصت ها و آسیب های مداحی در کشور و لزوم توجه به محتوای اشعار گفتگو و تبادل نظر کردند.
 حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در این همایش پیرامون مباحث اخلاقی مداحی سخنرانی کرد و گفت:
شغلی که شما دارید شغل سنگینی است چون شما یک سلسله مخاطب دارید. خیلی اطلاعات میخواهد، هنرمندی میخواهد، سرمایه باطنی میخواهد. فلاسفه می گویند، حرکت دو نوع است، یک حرکت قطعیه داریم و یک حرکت توسطیه. حرکت قطعیه آن حرکتی است که شما از اتاقتان حرکت کردید آمدید پیچ و خم هایی را طی کردید از آسانسور استفاده کردید این راه را طی کردید و به انجا رسیده اید. حرکت توسطیه در درون این حرکت نهفته است اگر کسی از شما سوال کند برای چه آمده اید، هر چه شما جواب بدهید، حرکت توسطیه است.
خدا به طول و عرض و رنگ عمل نگاه نمی کند بلکه به عمق عمل نگاه میکند. دو نفر از یک مبدا به حج میروند و اعمال حج را انجام می دهند و برمیگردند و 30 سال بعد از این حج زندگی میکنند و میمیرند. روز قیامت نامه اعمالشان به دستشان داده می شود یکی نگاه میکند هرچه میگردد حج را نمیبینید در حالی که برای نفر دیگری نوشته شده بود.
خطاب می آید که جنابعالی آمده ای تا یک اسم به خودت اضافه کنی و حاجی صدایت کنند و 30 سال مردم صدایت کردند و به آن رسیدی. اما آن یکی این طور نبود.
اگر حرکت توسطیه شما درست باشد 10 منبر هم بروید خسته نمیشوید. مردم کالایی که فاقد علامت استاندارد باشد را نمی خرند. روضه ای که من و شما میخوانیم اگر به مهر استاندارد الهی مهمور باشد به بازار ملکوت عرضه می شود و خریدار آن هم خداوند است.خدا هم کلاه به سرش نمی رود. 
پیامبر(ص) می فرماید: عملتان را درست انجام دهید که آن کسی که میخواهد نقد کند بصیر است.
آن عملی بالا میرود که مهر استاندارد الهی که اخلاص است روی آن باشد و گرنه بالا نمیرود.
تمام عمل شما صالح است. چه عملی صالح تر از مداحی و روضه خوانی است؟ این شرط دارد: " مَنْ عَمِلَصَالِحًامِّن ذَكَرٍأَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ"
علامه طباطبایی کار بزرگی را به نام "تفسیر المیزان" انجام دادند، اخوی ای داشتند زمستان به قم آمدند، از ایشان پرسیدند چرا در این وقت سال به قم آمدی؟ گفت: یک خوابی دیده ام از پدرم، که در خواب به من گفت محمد حسین یک کار خوبی انجام داده است به ما سهمی نداده است. علامه طباطبایی فرمودند من نمیدانستم این کار ثواب دارد اگر ثوابی دارد به او هم خواهم داد.
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما