تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
۰
کد مطلب : ۳۲۵۰۱

مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است

مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه نگه داشته است
حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی در سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه(س) به موضوع  عواقب گناه پرداخت و افزود: زندگی آمیخته با گناه عاقبتی جز جهنم ندارد.
 
وی ادامه داد: بسیاری از افراد وارد جهنم می‌شوند، اما خلود در جهنم برای همه افراد نیست، عده ای همیشه در جهنم باقی خواهند ماند و آنان کسانی هستند که کافر، بی اعتقاد به خدا واهل ضلالت و گمراهی باشند.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تنها گناهی که خداوند آن را نمی‌آمرزد، شرک است، گفت: بزرگ ترین گناه برای انسان، شرک به خداوند است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: انجام گناه و تکرار گناه موجب می‌شود که همه وجود انسان تبدیل به گناه شود، به همین دلیل در روایات تاکید شده است که انسان به محض انجام گناه استغفار کند، رسول اکرم(ص) با وجود اینکه مقام عصمت  داشت ولی پس از شرکت در هر مجلسی استغفار می‌کرد.
 
 وی در اد امه با اشاره به فلسفه پنج وعده نماز در روز تصریح کرد: این پنج وعده برای این است که انسان مرتب در طول روز به خداوند توجه داشته باشد و دست به گناه نزند و اقامه نماز به نفع خود انسان است.
 
استاد حوزه علمیه قم مناسبت‌هایی چون عاشورا، اربعین و رمضان را بهانه ای برای یاد خداوند و ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: مناسبت‌های مذهبی، اسلام را در جامعه زنده نگه داشته است.
 
استاد حوزه علمیه گریه بر مصیبت امام حسین(ع) را راه رسیدن به بهشت عنوان کرد و افزود: کسی که بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کند، دست از گناه برمی‌دارد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی انفاق در راه خدا، کنترل خشم، گذشت و احسان به دیگران را از دیگر راه‌های رسیدن انسان به بهشت عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما