تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۲۵۰۲

آیت‌الله قمی: شهدای کربلا روایتگران واقعی عاشورا هستند

آیت‌الله قمی: شهدای کربلا روایتگران واقعی عاشورا هستند
آیت‌الله محسن قمی در همایش گردهمایی سالانه "روایتگران حماسه عاشورا" در سالن اجتماعات حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: راویان واقعه عاشورا کار بسیار ارزشمندی می‌کنند که سبب می‌شود هرسال، اربعین حسینی با شور و حرارت بیشتری برگزار شود.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: وقتی زائران به این راهپیمایی عظیم می‌آیند، باید دست‌پر برگردند و این امر، وظیفه مبلغان و راویان را در این زمینه سنگین می‌کند، خوراک فکری، فرهنگی و معنوی باید به زبان‌ها و ابزارهای مختلف به زوار داده شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در هر امری ما یک سیرت و یک صورت داریم، بنده هم می‌گویم که اربعین یک سیرت و یک صورت دارد که این دو اصل از اهمیت بالایی برخوردار است، نباید فقط به‌صورت فکر کنیم و سیرت فراموش شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رسالت اصلی شما که سیرت کار را تشکیل می‌دهد، روایتگری است، روایتگران در دریافت، نگهداری و انتقال پیام باید صادق باشند، راویان واقعی حادثه عاشورا، شهدا هستند که روایت درستی از عاشورا را با رفتار و گزینش شیوه زندگی خود ارائه کردند.
وی افزود: اگر می‌خواهیم راوی واقعی عاشورا باشیم، باید سیرت شهدا را ضمیمه کار خود کنیم و آن را در عمل هم نشان دهیم، تراوش قلم اگر با بصیرت و اخلاص باشد، شهیدپروری می‌کند، صورت انقلاب این است که نظام و حکومتی وجود دارد و انتخاباتی برگزار می‌شود، اما سیرت آن عدالت، توجه به خداوند متعال، رشد معنویت و عقلانیت و رشد ارزش‌های اخلاقی در میان مردم است.
آیت‌الله قمی در ادامه گفت: پس از رحلت شهادت گونه رسول اکرم(ص)، حجاب مردم خوب بود، قرآن تلاوت می‌شد و صفوف نماز جمعه هم طولانی‌تر از امروز بود اما در آن دوران سیرت اسلام نادیده گرفته‌شده بود، پس مهم‌ترین کار ما توجه به سیرت دین، کربلا و اربعین و درس‌هایی است که باید از این واقعه بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما 100 درس از عاشورا می‌توانیم دریافت کنیم که یک نمونه آن زمان‌شناسی است، توابین و نهضت مختار اگر زمان‌شناس بودند، تحولات خیلی متفاوتی رخ می‌داد.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: در اتفاقات و مثلث شوم اخیر، عنایات حضرت حق و زمان‌شناسی مردم بود که افکار و نقشه‌های دشمن را برملا کرد، شرح صدر مقام معظم رهبری را در سخنان اخیر ایشان با مردم قم شاهد بودیم.
وی ادامه داد: برخی جریان‌ها، مسئولان و افراد دیگر، کارهای زیادی در این اتفاقات انجام دادند، اما رهبر معظم انقلاب همه را زیرپوشش قرار دادند و دست پدرانه به سر همه اقشار و گروه‌ها کشیدند، برخی در ابتدا ساده‌لوحانه برخورد کرده و برخی هم فاصله گرفته بودند و متوجه پشت پرده نبودند، حتی برخی از روی جهالت بر مواضع نادرست خود پافشاری می‌کردند.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: رهبر انقلاب با بیانات خود همه را متحد کردند تا در مقابل مثلث دشمن ایستادگی کنند، دشمن نشان داد که نسبت به انقلاب خیلی ساده‌لوح و ابله است و این در حالی است که حدود 40 سال است با انقلاب اسلامی در حال دشمنی هستند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما از شکست‌های پی‌در‌پی خود درس نمی‌گیرند، ترامپ و افسران آمریکا باید این درس‌ها را یاد بگیرند و این در حالی‌که است که برخی مشاوران آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند و می‌گویند ما کاری به کار جاهای دیگر نباید داشته باشیم چون وضع اقتصادی آمریکا به نابودی نزدیک شده است.
آیت‌الله قمی گفت: اکنون‌که رهبر معظم انقلاب دست پدری بر سر همه ما کشیدند، حالا نوبت همه ما است که اقداماتی در این راستا انجام دهیم و از اقدامات سوری هم باید پرهیز کنیم، رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه حرفی را در خفا نمی‌گویند که خلاف آن را در علنی بگویند و همچنین در علنی هیچ‌گاه حرفی بیان نمی‌کنند که خلاف آن را در خفا بگویند.
وی ادامه داد: باید به مباحث مبارزه با مفاسد اقتصادی، مراقبت از اطرافیان خود، توجه به فقرا و مستمندان، طرح مباحث مربوط به عدالت و موضوعات مطرح‌شده در انتخابات توجه بیشتری داشته باشیم، در روایات تأکید شده که اگر وضع وزندگی مسئولان از وضع متوسط مردم بالاتر باشد، مردم از طرف شما پراکنده می‌شوند و این درسی است که مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به ما داده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: به امام خمینی(ره) گفتند که می‌خواهیم بزرگداشتی برای آقا مصطفی بگیریم و ایشان فرمودند، روزانه شهدای زیادی به کشور وارد می‌کنند، چطور انتظار دارید که من برای فرزند خود بزرگداشت بگیریم، این سیره امام و رهبری است که دل‌ها را به‌طرف خود جذب می‌کند، ما باید تکلیف خود را پس از رهبر معظم انقلاب با مردم قم در 19 دی در نظر بگیریم و طبق آن عمل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما