تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
۰
کد مطلب : ۳۲۵۵۲

زدودن خرافات هیاتهای مذهبی در اولویتها برنامه‌ها قرار بگیرد

زدودن خرافات هیاتهای مذهبی در اولویتها برنامه‌ها قرار بگیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین یاری هیاتهای مذهبی را یکی از مهمترین تشکلهای دینی و مردمی عنوان کرد که همه‌ی صنوف و قشرهای مختلف جامعه در آن حضور مؤثر و ارزشمند دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل تبلیغات اسلامی استان گیلان، وی در نشست انتخابات هیات رئیسه‌ی شورای هیاتهای مذهبی استان گیلان خاطر نشان کرد: تغذیه‌ی فکری هیاتهای مذهبی و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار در راستای استفاده‌ی بالقوه از تشکلهای دینی و زدودن خرافات و آسیبهای موجود، باید در اولویت کاری شورای هیاتهای مذهبی قرار بگیرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باره‌ی ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان قسم خورده‌ی اسلام و انقلاب اسلامی، تأکید کرد: بر همه‌ی مبلغان، مداحان و مسوولان هیاتهای مذهبی واجب است که با آگاهی و بصیرت نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان روشنگری کرده و ترویج احکام و معارف اسلامی را به دور از انحرافات وخرافات وتعصبات بی‌پایه و مخرب به‌عنوان اولویت اساسی مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری همچنین از عوامزدگی و سطحی‌نگری و همچنین خواندن مراثی بی‌محتوا و کفرآمیز به‌عنوان دیگر آسیبهای هیاتهای مذهبی یاد کرد و افزود: اسراف و تبذیر یکی از جدیترین آسیبها است که متاسفانه در قالب چشم و همچشمی و رقابتهای نادرست رواج پیدا کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در ادامه بدعت‌گذاری و تفرقه‌اندازی بین مذاهب را خطرناکترین آسیب هیاتهای مذهبی دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز دشمن در کمین دست یافتن به نقطه ضعف از دولت اسلامی است که این بدعت‌گذاریها همچون قمه‌زنی و یا تفرقه‌افکنی بین مذاهب فرصتی خوب و مناسب را برای سوء‌استفاده‌ی دشمن مهیا می‌کند.
شورای هیاتهای مذهبی نهادی است متشکل از مسوولان هیاتهای مذهبی که بر اساس فرآیند انتخابات، تعیین می‌شوند و با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی مطابق با اهداف و مأموریتهای مندرج در اساسنامه‌ی شورا به فعالیت می‌پردازد.
گفتنی است انتخابات هیات رئیسه‌ی شورای هیاتهای مذهبی استان گیلان همزمان با سراسر کشور با حضور معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی گیلان، رئیس اداره‌ی تبلیغات اسلامی بندرانزلی، کارشناس تشکلهای دینی و مسوولان هیاتهای مذهبی شهرستانها در تالار جلسات اداره‌ی کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد و در پایان رضا مهدی به‌عنوان رئیس و محمدرضا صفوی نایب رئیس و محمدامین پروردگاری دبیر شورای هیاتهای مذهبی استان گیلان به مدت دو سال انتخاب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما