تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۳۲۶۸۱

رییس کانون بسیج مداحان کشور: دنبال استعدادیابی هستیم

رییس کانون بسیج مداحان کشور: دنبال استعدادیابی هستیم
مجتبی روشن روان عصر روز یکشنبه در جمع مداحان و شعرای آیینی کانون بسیج مداحان تربت حیدریه با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای غلبه بر هجمه ها فعالیت تشکیلاتی و اثرگذار است، افزود: از این روی همچنین به دنبال تقویت فعالیت تشکیلاتی هستیم.
وی گفت: رمز بقای نظام اسلامی در حضور همه جانبه آحاد مختلف جامعه در صحنه های مختلف است و لذا با قدردانی از این نعمت الهی باید در تداوم این راه و تحقق آرمان ها بیش از گذشته تلاش کرد زیرا این ماندگاری برای جامعه مداحان قابل تامل است و مهم ترین نکته آن استفاده از این ظرفیت ها برای شناسایی ارزش ها و دستاوردها و شناساندن آن به مخاطبان است.
روشن روان بهترین راهکار برای غلبه بر هجمه ها علیه نظام را، فعالیت تشکیلاتی و اثر گذار دانست و افزود: اخلاص و حضور همه جانبه در قالب یک فعالیت تشکیلاتی یکی از مهم ترین شاخصه در این رویکرد است.
وی همچنین گفت: هر پنج سال یکبار هیات ها پوست اندازی و بافت آن تغییر می کند و لذا هر فعالیتی که برای آن ها و حضرت سیدالشهدا(ع) انجام می گیرد، باید از روی اخلاص باشد تا ماندگار و اثر بخش بماند.
روشن روان در ادامه با بیان اینکه مداحان نباید تنها به محیط اطراف خود اکتفا کنند، افزود: با توجه به امکانات و ظرفیت میدانی که در اختیار جامعه مداحی است، باید شعرا و نیز واعظان با نگاه عمیق و دقیق خود در پی تبلیغ اثر بخش دین مبین اسلام باشند.
وی اظهار کرد: امروز دشمن با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که دارد کوچکترین رفتار مردم را در فضای حقیقی و مجازی رصد می کند و بنابر این باید فعل خواستن را در خود صرف کنیم و استعدادهای بالقوه را به فعلیت برسانیم.
روشن روان همچنین از کادرسازی به عنوان دیگر شاخصه مداحان یاد کرد و گفت: این کادرسازی برای نظام باید بگونه ای باشد که افراد تربیت شده در این دستگاه بتوانند جانشینان خوبی برای جامعه مداحی و هیات های مذهبی باشند.
وی افزود: در برهه ای از تاریخ انقلاب اسلامی و بنا به ضرورت فقط دفاع کردیم و بعد از آن نیز نتوانستیم به گونه شایسته ای برای انقلاب در عرصه های مختلف کادر سازی کنیم و لذا امروز یکی از ضروریات های نظام کادرسازی در ابعاد مختلف است.
حمید رضا عیدی رییس کانون بسیج مداحان تربت حیدریه نیز گفت: 243 نفر از مداحان و شعرای آیینی این شهرستان در کانون بسیج مداحان ساماندهی شده اند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما