تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
۰
کد مطلب : ۳۲۶۸۲

حسام سیروس: گفتمان سازی را پیگیری می‌کنیم

حسام سیروس: گفتمان سازی را پیگیری می‌کنیم
 حسام سیروس معاون اداره کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار دعبل به سوالاتی درباره وضعیت جامعه مداحان پاسخ داد:

در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مداحان حضور داشتید؟ اگر حضور داشتید، مهمترین نکات امسال ایشان چه بود؟
بله توفيق حضور داشتم. به نظرم فرمايشات رهبر انقلاب بر سه محور اصلي دشمن شناسي و استكبار ستيزي، جايگاه زن و حجاب، رسالت مداحان و ستايشگران اهل بيت عليهم السلام استوار بود.

مهم‌ترین اقدامات مجموعه شما در ديدار امسال چه بوده است؟
با توجه به اينكه از سال 1389 مسؤوليت كميته اجرايي ديدار مداحان با رهبر معظم انقلاب به سازمان تبليغات اسلامي واگذار شده است، در سال 96 نيز مانند سالهاي گذشته برنامه ريزي‌هاي لازم در خصوص ساماندهي و اعزام مدعوين استاني و شهرستاني صورت گرفته و بحمدالله مدعوين تعيين شده در اين مراسم باشكوه حضور يافتند به سلامت به اوطان خود بازگشتند.
 
بزرگ‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجه شدید چه بود؟
چالشي كه نه وليكن امسال باتوجه به اينكه در يكي از مجموعه هاي مداحي شاهد تغيير مسئوليت بوديم جهت ارائه اسامي مدعوين بر اساس سهميه تعييني دچار ناهماهنگي هايي شديم كه با تدبير مسئولين مرتبط در دفتر مقام معظم رهبري حل و فصل گرديد.

در دو سال اخیر مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت علمی در حوزه مداحی و همچنین گفتمان سازی توسط مداحان سخن گفته‌اند. چه اقداماتی در این باره انجام داده شده است؟
سازمان تبليغات اسلامي داراي تشكلي مردمي در حوزه مداحي است با عنوان كانون مداحان و شعراي آئيني كه براساس فرآيند انتخابات ميان مداحان هرشهرستان در كليه شهرستانها كانون مداحان و شعراي آئيني شهرستاني را تشكيل داده است و به همين منوال در هر استاني مسئولين كانونهاي شهرستاني، اعضاي كانون مداحان و شعراي آئيني استان را تشكيل مي دهند و در سطح كشوري نيز مسئولين كانون هاي مداحان و شعراي آئيني استانها كانون مداحان كشور محسوب مي شوند. اعضاء و مسئولين اين كانونها در سطوح خود تصميم سازان سازمان تبليغات اسلامي در حوزه مداحي مي باشند و اجراي فرامين رهبر معظم انقلاب نيز توسط اين شبكه مداحي در سطح كشور انجام مي گيرد.
نكته اي كه اشاره فرموديد نيز از اين قاعده مستثني نيست. امر گفتمان سازي توسط مداحان كه رهبر انقلاب امسال نيز به بيان ديگري اشاره نمودند در جلسات و همايشهاي توجيهي در مناسبتهاي اصلي(رمضان-محرم-فاطميه و...) همه ساله عنوان مي گردد و در كارگاههاي آموزشي كه بصورت دوره اي در كليه شهرستانها برگزار مي شود به بحث و تبادل نظر گذاشته مي شود و در مراكز آموزش مداحي سازمان تبليغات اسلامي نيز اين مهم در آموزشهاي تخصصي مداحان لحاظ شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما