تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
۰
کد مطلب : ۳۲۷۲۶

تشرف ۳۰۰ هزار زائر ایرانی به عتبات در ایام نوروز

تشرف ۳۰۰ هزار زائر ایرانی به عتبات در ایام نوروز
میر مسعود حسینیان، با اشاره به حضور خیل انبوه زائران ایرانی در ایام نوروز در عتبات عالیات و به ویژه شهر کربلا گفت: امسال با توجه به تلاقی شروع سال جدید با ایام ماه مبارک رجب و بخصوص اولین شب جمعه این ماه یعنی لیله الرغائب و میلاد امیرالمومنین، علی (ع) در روز سیزده رجب تعداد کثیری از زوار ایرانی توانستند به کربلا، نجف و دیگر شهرهای مقدس در عراق مشرف شوند.
وی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار ایرانی در طول مدت ۲ هفته تا ۱۸ روز به عراق مشرف شدند که از این تعداد بین ۹۵ تا ۱۰۰ هزار زائر در چارچوب سازمان حج و زیارت (شرکت شمسا) و بیش از ۲۰۰ هزار زائر به صورت آزاد به عتبات عالیات سفر کردند.
سرکنسول ایران در کربلا تصریح کرد: در شب سال تحویل که مصادف با شهادت امام هادی (ع) بود بیش از ۵۰ هزار زائر ایرانی در صحن مطهر امام حسین (ع) و بین‌الحرمین اجتماع کرده و مراسم بسیار خوبی را در زمان سال تحویل برگزار کردند.
وی اظهار داشت: مراسم سال تحویل نیم ساعت بعد از اذان مغرب و عشا برگزار شد و بلافاصله بعد از ادای نماز جماعت این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط استاد کریم منصوری آغاز و بعد از آن دعای تحویل سال قرائت و زائران لبیک یا حسین گویان به استقبال سال جدید رفتند.
حسینیان گفت: دعای توسل پس از تحویل سال جدید توسط مداحان ایرانی قرائت شد و به دلیل تقارن تحویل سال با شهادت حضرت امام هادی (ع) مراسم سوگواری و توسل به این امام همام برگزار شد.
وی در پایان گفت: الحمدلله مشکل خاصی تا کنون برای زائران ایرانی بوجود نیامده و تمامی آن‌ها در سلامت کامل به سر می‌برند؛ ضمن این‌که تعداد زیادی از آن‌ها به کشور مراجعه کرده‌اند و می‌توان گفت تقریبا شهر کربلا از حجم زیاد زوار ایرانی در ایام نوروز خالی شده است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما