تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
۰
کد مطلب : ۳۳۰۲۸

مجمع ذاکرین خواهران ارومیه راه اندازی شد

مجمع ذاکرین خواهران ارومیه راه اندازی شد
امیر اصغری با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ مداح خواهر در سطح ارومیه شناسایی شده است افزود: این مجمع با هدف ساماندهی و نظارت بر عملکرد مداحان خواهر راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه انتخابات هئیت رئیسه این مجمع امروز برگزار شد اظهارداشت: طی این انتخابات پنج نفر از بانوان مداح فعال در ارومیه به عنوان اعضای این هئیت رئیسه و دو نفر نیز به عنوان بازرسان این مجمع انتخاب شدند.
اصغری از تشکیل کمیته تشخیص صلاحیت و سطح بندی مداحان خواهر و بردار در ارومیه خبر داد و افزود: در زمان حاضر هزار و ۱۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت آقا و ۵۰۰ نفر ذاکر خواهر داریم که این افراد توسط کمیته تشخیص صلاحیت ارزیابی و سطح بندی می شوند.
رئیس کانون مداحان آذربایجان غربی تجلیل از پنج نفر از بانوان مداح فعال، گردهمایی مداحان خواهر برای آماده سازی مراسم ماه محرم، دیدار با خانواده مداحان خواهر از دیگر برنامه های این کانون طی هفته جاری عنوان کرد.
اصغری همچنین از شناسایی چهار هزار مداح در سطح این استان خبر داد و  گفت: دو هزار و ۶۵۰ نفر از آنان در سامانه طوبی ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه ۵۶۰ نفر از این مداحان نیز تا زمان حاضر تعیین سطح شده اند و دارای سطوح یک تا سه هستند گفت: مداحان به سه دسته درجه یک، درجه ۲ و درجه سه تقسیم می شوند، ذاکران نیز مداحانی هستند که در سطح استان برنامه اجرا می کند و از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردارند؛ ستایشگران هم مداحان مسلط به شمار می روند که علاوه بر داشتن سوابق بالا نسبت به تدریس مداحی و شاگردپروری اقدام می کنند.
وی به نحوه گزینش و معرفی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان مداحی پس از ثبت نام و گذراندن آزمون های کتبی و شفاهی در صورتیکه نمره بالای ۶۰ را کسب کنند، به عنوان مداح معرفی شده و در صورتی که نمره آنان از ۶۰ پائین تر باشد به کمیته آموزشی معرفی می شوند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما