تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
۰
کد مطلب : ۳۳۳۲۸
در آستانه ماه محرم

جلسه هم‌انديشی هيئات مسلميه برگزار شد

جلسه هم‌انديشی هيئات مسلميه برگزار شد
جلسه هم‌اندیشی هیئات مسلمیه  که به دعوت آستان مقدس از هیئت‌های مذهبی برگزار شد، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و با مدیحه‌سرایی در مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.

در این جلسه عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس نکات لازم درباره حضور هیئات در ایام مسلمیه را بیان کرد. در ادامه مدیران و نمایندگان هیئت‌‌های مذهبی حاضر در جلسه به تبادل نظر و هم‌اندیشی پرداختند.

این همایش با حضور مسئولان شهرستان ری از جمله فرماندار شهرستان ری، نماینده اداره اطلاعات شهرستان ری، نماینده اتاق اصناف شهرستان ری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری، مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت، رئیس بسیج مداحان، رئیس خانه مداحان شهرری، معاون شورای هیئات مذهبی، نماینده سرکلانتر شهرستان ری و نماینده راهور منطقه 20 و جمعی از مدیران آستان مقدس همراه بود.
 


 در پایان این جلسه از آقایان غلامرضا سازگار، مصطفی طالبی و ابراهیم صدیق سه تن از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که در برپایی مراسم ایام مسلمیه طی سالیان متمادی با آستان مقدس همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

به گزارش فارس،‌ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همه ساله و طبق سنوات گذشته، در ایام مسلمیه میزبان هیئت‌های مذهبی خواهد بود. این آئین سنتی از شب شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) تا روز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) در حرم نگین ری به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشاء  برابر با 28 تا 30 مرداد ماه جاری است،  برگزار می‌شود.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف کشور در این مراسم نورانی حضور یافته و به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگوار به مناسبت ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل فرستاده امام حسین(ع) به شهر کوفه، مراسم عزاداری برپا می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما