کد مطلب : ۳۳۳۴۹
به همت بنیاد دعبل
شورای مشورتی ستایشگران اهلبیت(شمس) تأسیس میشود
دعبل: شورای مشورتی ستایشگران اهلبیت(شمس)، سازوکاری برای جمع اندیشی و هماندیشی صاحبنظران و کارشناسانِ آشنا با مسائل جامعه ستایشگری اهلبیت است. این شورا در پی نهادینهسازی مشارکت و همفکری فرهیختگان، پیشکسوتان و صاحبنظران و ورود اندیشهها و خواستهای آنان به چرخه سیاستگذاری عمومی خواهد بود.
در نشستهای عمومی و همچنین کمیسیونهای تخصصی این شورا، برای شناسایی و اولویتبندی مسائل و ارائه پیشنهادهای راهبردی و کاربردی به گفتوگو خواهیم نشست.
مسائلی همچون:
در نشستهای عمومی و همچنین کمیسیونهای تخصصی این شورا، برای شناسایی و اولویتبندی مسائل و ارائه پیشنهادهای راهبردی و کاربردی به گفتوگو خواهیم نشست.
مسائلی همچون:
وضعیت کنونی جامعه ستایشگری اهلبیت (ع) را چگونه است؟
آینده ستایشگری اهلبیت (ع) و سیر تحولات آن چگونه خواهد بود؟
مهمترین چالشها و مسائل پیش روی جامعه ستایشگری اهلبیت (ع) چیست؟
برای حل چالشها و مشکلات فرهنگی این جامعه چه راهکارهای وجود دارد؟
جامعه مطلوب ستایشگران اهل بیت(ع) چه ویژگیهایی دارد؟
آینده ستایشگری اهلبیت (ع) و سیر تحولات آن چگونه خواهد بود؟
مهمترین چالشها و مسائل پیش روی جامعه ستایشگری اهلبیت (ع) چیست؟
برای حل چالشها و مشکلات فرهنگی این جامعه چه راهکارهای وجود دارد؟
جامعه مطلوب ستایشگران اهل بیت(ع) چه ویژگیهایی دارد؟
شورای مشورتی ستایشگران از سازوکارهای مرسوم در هیئتهای اندیشه ورزی(جمع اندیشی) پیروی میکند. درنتیجه یک ساختار به معنای متعارف و مرسوم آن نیست. بلکه مجموعهای فرانهاد است که بنای ورود به عملیات اجرایی را هم ندارد.
مهمترین کارکرد این فرانهاد تحلیل راهبردی، ایده پردازی، ارائه راهکار و تصمیم سازی است.
محتوای تولیدشده در این شورا میتواند توسط تشکلها، سازمانها، نهادها و رسانههای فعال در این عرصه مورداستفاده قرار بگیرد.با توجه به تأسیس شورای هماهنگی تشکلهای ستایشگران اهلبیت (ع)، شورای مشورتی ستایشگران میتواند به عنوان هیئت اندیشه ورزی این تشکلها، ایفای نقش کند.
«تقویت انسجام اجتماعی»، «راهبری فکری»، «ترمیم تصویر رسانهای» جامعه ستایشگران اهلبیت، و همچنین «ترمیم و تقویت ارتباط این جامعه با سایر صنوف و اقشار» از دیگر اهداف این جمع مشورتی خواهد بود. این شورا میتواند با استفاده از ظرفیت استانیِ تشکلهای ستایشگران و همچنین فرصتهای فضای مجازی، برای ایجاد خوشههای استانی و شهرستانی خود و جذب حداکثر نخبگان و صاحبنظران در سراسر کشور نیز اقدام کند.
دبیر علمی این شورا دکتر سنگری و دبیر اجرایی و سخنگوی شورا ، حاج محسن طاهری است.
این شورا در قالب 11 کمیسیون فعالیت خواهد کرد که در طول هر ماه نشستهای تخصصی خود را به صورت مستقل برگزار خواهند کرد. اعضای همه کمیسیونها در هر فصل یک بار دور هم جمع خواهند شد و نتایج مذاکرات خود در هر کمیسیون را در جمع عمومی شورای مشورتی طرح خواهند کرد.
جلسه دبیران کمیسیونهای شمس برای برنامهریزی اولین نشست عمومی شمس و همچنین دستور جلسات کمیسیونها در دفتر مرکزی بنیاد دعبل برگزار شد.
پیش از این نیز شورای هماهنگی تشکلهای ستایشگران اهلبیت (ع) با هدف هماهنگی و همافزایی بین تشکلهای فعال در عرصه ستایشگری اهلبیت(ع) تأسیس شده بود.
مهمترین کارکرد این فرانهاد تحلیل راهبردی، ایده پردازی، ارائه راهکار و تصمیم سازی است.
محتوای تولیدشده در این شورا میتواند توسط تشکلها، سازمانها، نهادها و رسانههای فعال در این عرصه مورداستفاده قرار بگیرد.با توجه به تأسیس شورای هماهنگی تشکلهای ستایشگران اهلبیت (ع)، شورای مشورتی ستایشگران میتواند به عنوان هیئت اندیشه ورزی این تشکلها، ایفای نقش کند.
«تقویت انسجام اجتماعی»، «راهبری فکری»، «ترمیم تصویر رسانهای» جامعه ستایشگران اهلبیت، و همچنین «ترمیم و تقویت ارتباط این جامعه با سایر صنوف و اقشار» از دیگر اهداف این جمع مشورتی خواهد بود. این شورا میتواند با استفاده از ظرفیت استانیِ تشکلهای ستایشگران و همچنین فرصتهای فضای مجازی، برای ایجاد خوشههای استانی و شهرستانی خود و جذب حداکثر نخبگان و صاحبنظران در سراسر کشور نیز اقدام کند.
دبیر علمی این شورا دکتر سنگری و دبیر اجرایی و سخنگوی شورا ، حاج محسن طاهری است.
این شورا در قالب 11 کمیسیون فعالیت خواهد کرد که در طول هر ماه نشستهای تخصصی خود را به صورت مستقل برگزار خواهند کرد. اعضای همه کمیسیونها در هر فصل یک بار دور هم جمع خواهند شد و نتایج مذاکرات خود در هر کمیسیون را در جمع عمومی شورای مشورتی طرح خواهند کرد.
جلسه دبیران کمیسیونهای شمس برای برنامهریزی اولین نشست عمومی شمس و همچنین دستور جلسات کمیسیونها در دفتر مرکزی بنیاد دعبل برگزار شد.
پیش از این نیز شورای هماهنگی تشکلهای ستایشگران اهلبیت (ع) با هدف هماهنگی و همافزایی بین تشکلهای فعال در عرصه ستایشگری اهلبیت(ع) تأسیس شده بود.