تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
۰
کد مطلب : ۳۳۴۱۴
حجت الاسلام خاموشی

رضایت رهبر انقلاب از حوزه هنری من را خوشحال می‌کند

رضایت رهبر انقلاب از حوزه هنری من را خوشحال می‌کند
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سابق و عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی، درباره فعالیت‌های صورت گرفته در دوران مدیریت 17 ساله خود در این نهاد فرهنگی گفت: طی این دوران که نزدیک به دو دهه است، تقریبا همه کارهای تعیین شده، تلاش‌های صورت گرفته و اهداف مد نظرم محقق شد. اگر در کار مشکل و نقصانی وجود داشت، به طور طبیعی از من است و به من ارتباط دارد. باید بدانیم که عقل هیچ انسانی به معنای دقیق کلمه کامل نیست و از همین رو باید دامنه مشورت وسعت داشته باشد و از افراد متخصص و عوامل آگاه بیش از پیش نظرخواهی شود.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از دامنه فعالیت متنوعی برخوردار است. در سازمان از جامعه مداحان و هیئت‌های مذهبی گرفته تا حوزه سینما، انیمیشن، گرافیک، موسیقی، نمایش، فعالیت‌های مردمی، شبکه‌های قرآنی و دینی روستایی و شهری، دانش‌آموزی و دانشجویی باید ساختاربندی و مدیریت شود؛ به عبارتی مدیریت در سازمان تبلیغات اسلامی یک مدیریت «مولتی» و مرکب است. در سازمان نمی‌توان روی یک نقطه متمرکز کرد، باید همه ابعاد مسائل را در نظر گرفت و نیاز به اشراف بسیار زیاد بر روی حوزه‌های متنوع است.
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از رهبر معظم انقلاب بسیار سپاسگزارم که بنده را به عنوان مدیر این سازمان طی این 17 سال انتخاب کردند. کار در این سازمان بسیار متفاوت و تجربه‌ای تکرار نشدنی بود. در سازمان تبلیغات اسلامی با یک میدان وسیع، بزرگ و منحصر به فردی برای فعالیت رو به رو شدم، و خوشحالم که ایشان من را به عنوان مسئول، در نظر گرفتند. من مستقیما با حکم ایشان به این سمت نائل آمدم. کسی که با رهبر انقلاب مستقیما کار کند دشوار است که با کس دیگری کار کند. ایشان در کار بسیار صریح صحبت می‌کنند و حمایت قاطع پدرانه از نیروهای خود دارند و چتر ولایت را بر سر ما می‌گیرند. از همین رو باید قدردان خداوند باشم که من را با این نعمت بزرگ، بسیار متنعم کردند.
حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه با دادن این حکم و فعالیت در عرصه فرهنگی انفلاب اسلامی من عزتمند شدم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با انتخاب من به وجود ما شرف و عزت دادند و فعالیت ها و اجر کارم بیش از آن که جنبه و بعد دنیایی داشته باشد، ذخیره ای برای آن دنیا و برزخ و قیامت من است. کارهایی که در دوران مدیریت من در سازمان تبلیغات صورت گرفت، تلاش همه سازمان بود. همه کوشش کردند تا اهداف تعیین شده مسجل شود. از همین رو این تلاش را عبادت می پندارم و امیدوارم که نزد خداوند مورد قبول قرار گیرد.
وی درباره مشکلات و چالش های پیش روی سازمان تبلیغات به عنوان یکی از متصدیان امر فرهنگ در جامعه، گفت: به نظر من باید مهندسی فرهنگی از زیرساخت و کف مجددا شکل بگیرد، متاسفانه امروز در عرصه فرهنگ و بسیاری از ابعاد آنکه با حوزه های دیگر در ارتباط است، از یک به‌هم ریختگی، بی تدبیری و تصمیمات غیر کارشناسی رنج می بریم. برای اصلاح  این مشکلات، بسیار تلاش کردیم و در طول این مدت بسیاری از مشکلات رفع و اهداف تعیین شده محقق شد. در کشور تنوع مسئله وجود دارد، که باید این موضوعات را به مسئله فرهنگ ربط منطقی بدهیم؛ زیرا فرهنگ جنبه معنایی همه آن‌هاست. باید برای برون‌رفت فرهنگ و موضوعات مرتبط با آن از مشکلات راه حل های دقیق، همه‌جانبه با کارکرد بالا پیدا کنیم.
عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات تاکید کرد: در دوران فعالیتم مسائل هنری، حوزه سنتی، محصولات فرهنگی، فناوری های نوین، شبکه سازی تبلیغ، شبکه سازی مردمی، و توسعه شیوه های نوین تبلیغی توفیقات خوبی به دست آورد که همه این اتفاقات خوب ثمره کار تمامی سازمان بود و بنده به عنوان بخشی از بدنه سازمان تبلیغات تنها به هدایت و نگاه به جلوی آن مشغول بودم، بسیاری از کارها ثمره کار جمعی و دوستانی است که شبانه‌روز تلاش کردند تا کارهای مهمی که در سراسر کشور عملیاتی شد محقق شود.
حجت‌الاسلام خاموشی درباره فعالیت حوزه هنری نیز گفت: امروز یکی از افتخارات ما بالندگی حوزه هنری به عنوان کانون بزرگ هنر انقلاب است؛ زمانی که من رضایت رهبر انقلاب را از حوزه هنری می بینم، بسیار خوشحال می شوم. در حوزه هنری هنرمندان انقلاب اسلامی را محور قرار می دهند. موفقیت حوزه هنری و همه دستگاه‌های مرتبط با سازمان تبلیغات گواه تلاش و اخلاص عمل است، در شرایطی که حوزه نشر کتاب وضع خوبی ندارد و حالش خوب نیست، انتشاراتی مانند سوره مهر، و سایر مجموعه های انتشاراتی مرتبط با سازمان تبلیغات در حال رشد و ارتقاء هستند، این تحرک و رو به رشد بودن در سراسر سازمان قابل دیدن است و به ادبیات خاص سازمان تبلیغات اسلامی بدل شده است.
وی ادامه داد: ما در تولید و عرضه محصولات فرهنگی به یک زبان مشترک رسیده ایم و امروز یک‌پارچگی در جورچین فرهنگ انقلاب اسلامی رخ داده است. استفاده از نسل جوان در بدنه سازمان و بخش های کلیدی می تواند به تحرک بیشتر سازمان تبلیغات کمک کند. من بسیار در این فکر بودم که باید مدیریت سازمان تغییر کند. بالاخره یکی دو دوره باید جوان ترها بیایند و فکر های جدیدی را به راه بیندازند، باید موتور محرک سازمان با قدرت بیشتر به راه بیفتد و این مسئله نیازمند یک مدیر تازه نفس است. خوشبختانه، امروز جناب حجت‌الاسلام قمی، توسط رهبر انقلاب انتخاب شدند، جوانی با این سابقه، کار را در دست گرفتند و ما هم در هیئت امنای سازمان وظیفه خود را انجام می دهیم و امیدواریم در مسیری که پیش رو داریم بتوانیم کمکی به بهبود شرایط و پیشرفت سازمان داشته باشم.
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید بدانیم که مسیر مسیر ساده ای نیست، همان طور که ما برنامه ریزی می‌کنیم دشمن دست روی دست نگذاشته او هم برای ما برنامه ریزی دقیقی دارد، در هر جنگی چه جنگ نرم، چه جنگ سرد، چه جنگ در عرصه فرهنگ کار پیچیده است، از همین رو باید خود را برای مسائل پیچیده اماده کنیم و از تمام ظرفیت ها برای ارتقا سطح فرهنگ استفاده کنیم، در جریان دهکده جهانی ما باید با ایجاد شهر پاک، نشان دهیم که چهره واقعی اسلام و جامعه اسلامی چیست، باید با فرهنگ پاک خود جامعه ای را نشان دهیم که با ابعاد اسلام ساخته شده است و مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم. ما باید شهر پاک و کشور پاک درست کنیم و ان را به رخ جهانیان بکشیم، ما باید ادبیات انقلاب را نهادینه کنیم و از شهدا که سرمایه ما هستند کمک بگیریم تا در این مسیر موفق باشیم.
حجت‌الاسلام خاموشی درباره کارهایی که در دوران مدیریتش به پایان نرسید، گفت: من می خواستم پرچم سینمای را بر قله مرتفعی بکوبم، تلاش کردیم تا همانند غذای حلال، محصولات فرهنگی پاک تولید کنیم و در فراز مرزهای ایران آن ها را عرضه کنیم، در این مسیر فعالیت هایی صورت گرفت اما راه بسیار است و نیاز است تا نیرویی تازه نفس همانند یک موتور محرک جدید بیاید و جورچین فرهنگی نظام را رفعت خوبی بدهد. امیدوارم این تلاش ها ذخیره آخرتمان شود، همان طور که خداوند در قرآن می فرماید: وَمَا هَٰذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ ۚ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ ۚ لَوْ کَانُوا این زندگانی چند روزه دنیا (اگر نه در پرستش حق و سعادت آخرت صرف شود) افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، و زندگانی اگر مردم بدانند به حقیقت‌ دار آخرت است (که حیاتش جاوید و نعمتش بی‌رنج و زوال است).
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما