تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹
۰
کد مطلب : ۳۳۵۶۹
آیت الله مکارم شیرازی:

تحریم کنندگان سوگواری ها از فرهنگ عاشورا بی خبرند

تحریم کنندگان سوگواری ها از فرهنگ عاشورا بی خبرند
آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز سه شنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: مگر می شود با این سخنان عاشورا را جمع کرد؟ تمام دنیا هم جمع شود، نمی تواند جلوی این کارها را بگیرند.
وی ادامه داد: دشمنان ما نادان و بی خبرند و همین نادانی ها به نفع ما است؛ البته ما نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم؛ بلکه باید به مبانی عاشورایی خود محکم تر تکیه کرده و فعالیت بیشتری انجام دهیم.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در زمان رضاخان نیز عزاداری را ممنوع کردند؛ اما مردم در اتاق ها و درب های بسته عزاداری می کردند و پس از فروپاشی رضاخان، این عزاداری ها به خیابان ها کشیده شد؛ در لبنان نیز زمانی عده ای مخالف عزاداری بودند؛ اما مردم در خانه های خود عزاداری می کردند و امروز دسته های عزاداری را در شهرهای گوناگون این کشور در ایام عاشورا مشاهده کنید که چقدر باشکوه انجام می شود.
وی تاکید کرد: کسی نمی تواند جلوی این عزاداری ها را بگیرد؛ بلکه سال به سال گسترده تر و دامنه دارتر می شود؛ ما باید به هوش باشیم و بدانیم که دشمن از کجا ناراحت است و ما از همانجا بیشتر کار کنیم و فشار بیاوریم.
این مرجع تقلید به عزاداری های دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: این عزاداری ها بسیار پرشور و پرنفوذ برگزار شد؛ حتی غیر مسیحیان یعنی بت پرستان هند نیز در این برنامه ها همکاری کردند و مردم هم سنگ تمام گذاشته و باید تشکر کرد.
وی گفت: در عزاداری ها انواع فداکاری ها انجام شد؛ البته شاید در گوشه و کنار اشکالاتی هم وجود داشت؛ اما در مجموع عزاداری ها بسیار باشکوه ترتیب یافت که شایسته تقدیر است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما