تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
۰
کد مطلب : ۳۳۶۱۹

فراخوان دومین سوگواره تئاتر و تعزیه اربعین/ اجرای «تنهاتر از مسیح»

فراخوان دومین سوگواره تئاتر و تعزیه اربعین/ اجرای «تنهاتر از مسیح»
سهراب سلیمی مدرس، کارگردان و بازیگر جایگزین حمیدرضا نعیمی در گروه انتخاب آثار برگزیده جشنواره‌های استانی شد. به این ترتیب افشین خورشید باختری، محسن علیخانی به همراه سهراب سلیمی از فردا، انتخاب آثار این بخش را آغاز خواهند کرد.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 برگزار خواهد شد.

* فراخوان دومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی خوزستان منتشر شد
فراخوان دومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی استان خوزستان در پایانه مرزی چذابه از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شد. در متن فراخوان  آمده است: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران، دومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی را هم زمان با راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی چذابه برگزار می‌کند.
الف – بخش تئاتر میدانی: این بخش شامل انواع تئاترهای خیابانی، کاربردی و محیطی و پرفورمنس می باشد که با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده ی تئاتر با مخاطبان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و علی الخصوص سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی (ع) برگزار می‌شود. موضوعات بخش تئاتر میدانی: امام حسین (ع) و فرهنگ شهادت، کودک و فرهنگ عاشورا، پیاده روی اربعین و اقشار مختلف جامعه، تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی و ...
ب – بخش تعزیه و آیین های نمایشی محرم: این بخش شامل اجرای مجالس تعزیه و آیین های نمایشی مربوط به سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش است. شرایط بخش تعزیه و آیین های نمایشی: در بخش تعزیه، مجالسی که از نسخ معتبر و اصالت در اجرا بهرمند باشند، پذیرفته خواهند شد. تعزیه های کاروانی نیز پذیرفته خواهند شد. مهلت ارسال آثار هفده مهر و برگزاری سوگواره 2 تا 6 آبان 97خواهد بود.
*بازگشت «ژاله صامتی» با «محبوبه‌ها» به تئاتر
ژاله صامتی که در سال ۹۵ نمایش « یادم تو را فراموش » را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود این بار با « محبوبه‌ها » به روی صحنه خواهد آمد. نمایش «محبوبه‌ها» با هفت پرسوناژ زن به نویسندگی نوشین تبریزی در آبان ماه در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه خواهد رفت. محبوبه ها اثری زنانه است در آینده‌ای نزدیک اسامی دیگر بازیگران کار نیز اعلام می شود.
*«تنهاتر از مسیح» در اربعین اجرا می‌شود
سازمان هنری رسانه‌ای اوج برای ایام اربعین ۹۷ نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» را روانه صحنه می‌کند.این نمایش میدانی شیوه‌ای جدید نسبت به آثار پیشین سازمان اوج دارد و نوعی روضه خوانی هنری با محوریت مصائب آل الله در واقعه عاشورا است که به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه خواهد رفت.
نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» از ۱۷ مهر تا ۱۷ آبان همه روزه در ۲ نوبت ساعت ۱۹ و ۲۱ در بوستان ولایت تهران اجرا خواهد شد. این نمایش که در فضایی بیش از ۱۵ هزار مترمربع اجرا می شود بیش از ۴۰۰ هنرور و بازیگر دارد و قرار است هر شب پذیرای حدود ۷ هزار تماشاگر باشد. غرفه های فرهنگی نیز در حاشیه این نمایش برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.
نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح» تازه ترین اثر سازمان اوج به مناسبت ایام اربعین ۹۷ است که به همت موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس روی صحنه خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما