تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۴
۰
کد مطلب : ۳۳۶۶۱
حجت‌الاسلام ارزانی:

اربعین به شعار شیعه در دنیا تبدیل شده است

اربعین به شعار شیعه در دنیا تبدیل شده است
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، روز گذشته در دومین نشست کارگروه مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در محل ستاد عالی برگزار شد، گفت: در زمانه‌ای که نمی دانیم کدام مسیر ما را به سر منزل مقصود می رساند و بشریت به دنبال شاهراه تکامل و سعادت انسانی است، اهل بیت علیهم‌السلام مانند ستاره‌هایی پرفروغ در مسیر حرکت بشر نورافشانی می‌کنند. همچنان که امام‌صادق‌(ع) فرمودند: «ما سفینه نجات و چراغ هدایت هستیم اما کشتی حسین(ع) أوسَع و أسرَع است.»
وی با اشاره به کلامی از حضرت امام(ره) گفت: امام خمینی‌(ره) تعبیری داشتند که می فرمودند «مسجد سنگراست» امروز کارها و امور ما اگر با مسجد پیوند بخورد آسیب‌ها وکاستی‌های آن بسیار کم می‌شود.
حجت‌الاسلام ارزانی سپس به موضوع ورود جدی کانون‌های مساجد به موضوع اربعین و دلایل این ورود اشاره نمود و تصریح کرد: علت اینکه امسال به شکل خاص در حوزه اربعین ورود کردیم این است که دشمن تلاش دارد تا به شکل‌های مختلف، میان ملت ایران و عراق جدایی بیندازد. این در حالی است که دو ملت ایران و عراق از دیرباز ارتباطات عمیقی با هم داشته‌اند. میان شیعیان و اهل سنت ایران با شیعیان و اهل سنت عراق همواره ارتباطات وثیقی وجود داشته است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شعار امسال موکب‌های کانون‌های مساجد نیز با این نگاه بسیار هوشمندانه «الحسین یجمعنا» انتخاب شد. چرا که نام امام حسین(ع) وحدت آفرین است و موکب‌های مشترک ایرانی و عراقی ما نیز با همین رویکرد برای پذیرایی از زائران اربعین در ایران و عراق برپا می شود.
وی در ادامه به فرمایشات و نوع نگاه مقام معظم رهبری به این مبحث اشاره کرد و گفت: همچنان‌که نگاه مقام معظم رهبری در این مسایل یک نگاه تقریبی است، این مدل می تواند مدل خوب و کارآمدی باشد که وحدت و انسجام بین دو ملت بزرگ ایران و عراق را تحکیم می‌کند.  
حجت‌الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به دنبال کلمه‌ طیبه و حبل‌المتینی باشیم که ما و مردم عراق را به هم پیوند دهد، آن حبل متین همانا نام مبارک امام حسین(ع) است. امروز در دنیا فستیوال‌ها، مراسم برزگداشت و گرامیداشت‌های فراوانی برگزار می شود اما هیچ‌یک‌ از آنها قابل مقایسه با حماسه عظیم اربعین حسینی نیست. اربعین امروز به شعار شیعه در دنیا تبدیل شده است.
دبیر ستاد عالی‌کانون‌های مساجد افزود: افرادی که در ایام اربعین در این حماسه عظیم و بی‌بدیل حضور پیدا می‌کنند بیش از بیست و چند میلیون نفر هستند و همه آنها عاشقانه و با تمام وجود در این‌حرکت شرکت می کنند. تلاش ما بر وحدت آفرینی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای حضور مهم و تاثیرگذار بانوان و بخصوص‌کودکان در این مسیر است.
وی تصریح کرد: اصل ایجاد این موکب‌ها با هدف وحدت حول محور حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است و تنها نام «حسین» علیه‌السلام است که در این حماسه عظیم و بی نظیر در دنیا، می درخشد.
ارزانی تاکید کرد: در صحنه اربعین بحث رقابت مطرح نیست رقابت ایرانی و عراقی نداریم. همه ما یک نشان داریم  و نشان و برند همه کسانی که در این حماسه حضور دارند «مُحّب‌الحسین» است.     
گفتنی است، مسئولان دبیرخانه های کانون های مساجد و موکب داران استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی حضور داشتند.
 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما