تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
۰
کد مطلب : ۳۳۷۳۴
استاندار ایلام:

مردم استان ایلام از منافع اقتصادی اربعین بهره مند می شوند

مردم استان ایلام از منافع اقتصادی اربعین بهره مند می شوند
قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در جلسه کمیته مشارکت های مردمی اربعین استان تصریح کرد: علاوه بر همه  تمهیداتی که در رابطه با ابعاد مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی کنگره عظیم اربعین اندیشیده شده و تلاش برای میزبانی خوب از زوار اربعین حسینی باید زمینه را برای استفاده اقتصادی مردم استان مهیا کنیم.
وی ادامه داد:  با ایجاد نمایشگاه های در مسیرهای مختلف از تولیدات استان اعم از صنایع دستی و دیگر تولیداتی که مورد نیاز زوار اربعین است می شود هم از تولیدات ملی حمایت کرد و هم با معرفی محصولات استان زمینه را برای بهره مندی مردم مهیا ساخت.
وی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند، تصریح کرد: در چند روز گذشته رئیس جمهور برای رفاه حال زوار عتبات عالیات به درخواست بانک مرکزی ویزای عراق را با ۳۵ درصد تخفیف اعلام کرده است.
نماینده عالی دولت در استان بر مردمی شدن اربعین و پذیرایی از زوار تأکید کرد و گفت: دولت به دنبال ایجاد زیرساخت ها و امنیت و سلامت زوار خواهد بود و پذیرایی از زوار و ایجاد موکب ها را به خود مردم واگذار کرده است.
وی با اشاره به اختصاص بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مرز های چیلات و چنگوله افزود: زیرساخت های این مرزها از قبیل آب، برق ، فیبرنوری و راه های دسترسی برای بازگشایی و استفاده جهت مبادلات تجاری در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.
استاندار ایلام با اشاره به جانمایی مجموعه ی صلواتی و موکبی در نقاط مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران ادامه داد: برای یکپارچه کردن پذیرایی و پخت غذا چندین مجتمع در مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی پیش بینی کرده ایم که در هر کدام از این مجموعه ها تا ۱۰ موکب برپا می شود و آماده پذیرایی از زوار اربعین خواهد بود.
وی در پایان با تأکید بر حضور موکب ها تا یک هفته بعد از اربعین بیان داشت: برای پذیرایی و اسکان زواری که تمایل به استفاده از هتل ها و اقامتگاههای خصوصی دارند اولویت با بخش خصوصی است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما