تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
۰
کد مطلب : ۳۴۰۵۶
عضو دارالافتای عراق:

ایجاد تفرقه برای سیطره بر مسلمانان است

ایجاد تفرقه برای سیطره بر مسلمانان است
الخلیفاوی روز یکشنبه با اشاره به تلاش های تفرقه آمیز، از مسلمانان خواست تا با قدرت برای مقابله با حملات سنگین آمریکا علیه امت اسلام (چه در ایران و چه دیگر مسلمان ها) بایستند.
وی افزود: دین اسلام دین واحد است و میان سفید و سیاه و عجم و عرب مگر در درجات تقوا و هماهنگی با اصول دین تفات قائل نیست.
این عالم دینی عراق گفت: دین اسلام دین وحدت و برادری و تسامح است و این امر حتی شامل حقوق اهل ذمه و غیر مسلمان و همچنین حقوق حیوان و درختان می باشد و هنگامی که پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان (ع) وارد مبارزه با بزرگان قریش شدند در جنگ بدر به آنها گفتند: درختی را قطع نکنید،کودکی را آزار ندهید، پیرمردان و پیرزنان را نکشید و فقط کسانی را که با شما می جنگند بکشید.
وی افزود: این تسامح از طریق محبت مردم به یکدیگر به وجود می آید و هنگامی که اسلام برادری و محبت را میان آورد یک امر اتفاقی نبود بلکه از قرآنی که تا قیامت قانون اسلام است گرفته شده بود چرا که خداوند متعال در قرآن می فرماید: (مومنان برادر هستند) و همین اصلی است که تسامح بر آن بنا می شود.
الخلیفاوی گفت: کسانی که طرح هایی برای ایجاد تفرقه میان مسلمان ها و عرب ها دارند، از بیرون از جامعه اسلامی و عربی آمده اند تا بر ما مسلط شوند و ما باید مراقب این برنامه های خطرناک باشیم.
الخلیفاوی افزود: ما امروز در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) هستیم و این ولادت مبارک خود یک تاکید و توصیه برای امت است که این دین، دین وحدت است و حرمت مسلمان همانند حرمت کعبه است و گناه ریختن خون مسلمان همانند گناه تخریب دیوار کعبه است.
وی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که اگر دیوار کعبه تخریب و ساخته و مجددا تخریب و سپس ساخته شود گناهش کمتر از ریختن خون مسلمانی است که شهادتین (لا اله الا الله و محمد رسول الله) می گوید.
شیخ الخلیفاوی تاکید کرد که باید جلوی هجوم شدیدی که از سوی آمریا علیه مسلمانان در حال انجام است، گرفته شود.
وی گفت: آمریکا امروز به دنبال ایجاد مشکل برای جمهوری اسلامی است همانگونه که شر خود یعنی داعش را به عراق فرستاد ولی ما با قدرت و با کمک برادران در جمهوری اسلامی و با استقامت الحشد الشعبی و ارتش و پلیس در مقابل آنها ایستادیم.
وی در ادامه گفت: هدف از توطئه ای که امروز جمهوری اسلامی در معرض آن قرار گرفته است، برهم زدن وحدت مسلمان ها و از هم پاشیدن صفوف آنها است بنابر این هر مسلمانی باید با هوشمندی و زیرکی و مطابق نور هدایت الهی عمل کند.
این عالم اهل سنت عراق افزود: باید در مقابل توطئه ای که علیه مسلمانان چه ایران و چه دیگر مسلمانان، وجود دارد بایستیم و با تمام قدرت به آن پاسخ دهیم.
الخلیفاوی گفت: سلمان فارسی هنگامی که وارد اسلام و وارد خانه اهل بیت (ع) شد حضرت محمد در مورد او گفتند: (سلمان از اهل بیت است) در حالی که ابو لهب عموی پیامبر قرآن او را تا قیامت لعنت کرده است.
وی افزود: باید از برنامه ها و توطئه هایی که وحدت مسلمانان را هدف قرار می دهد و میان آن ها با نامگذاری های عرب و عجم و تبعیت این و آن از فلان مرجع تفرقه ایجاد می کنند برحذر باشیم زیرا هدف از تمام اینها از بین بردن وحدت صفوف مسلمانان می باشد.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما