تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
۰
کد مطلب : ۳۴۱۰۴
رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان:

ثبت نام عتبات دانشگاهیان آغاز شد

ثبت نام عتبات دانشگاهیان آغاز شد
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی امروز (سه شنبه) در نشست خبری بیستمن دوره عتبات دانشگاهیان گفت: پس از اتمام دوره ثبت نام دانشجویان متقاضی اعزام به عتبات عالیات، از دانشجویان قرعه کشی به عمل آمده و نتیجه از طریق سایت یا پیامک اطلاع رسانی می شود.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات به دانشجویان زائر عتبات عالیات گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته بانک ملت وام سه میلیون تومانی برای هر یک از اعزام شدگان با بازپرداخت 18 ماهه و کارمزد 4 درصد در نظرگرفته است.
حجت الاسلام فقیهی همچنین به تسهیلات ویژه صندوق رفاه دانشجویان اشاره و عنوان کرد: این صندوق با پرداخت وام های 1.5 میلیون تومانی به متاهلان و یک میلیون تومانی به مجردها امکان سفر را برای دانشجویان زائر عتبات آسوده تر ساخته است و دانشجویان برای بازپرداخت وام تا پایان اتمام دوره تحصیلی مهلت دارند.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: ارز مورد نیاز زائران به عتبات از طریق سامانه نیما تامین می شود و هزینه سفر هوایی 3.5میلیون تومان و سفر زمینی 2 میلیون تومان خواهد بود.
اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از بهمن ماه آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و دانشجویان در این بازه زمانی می توانند از فرصت هایی چون ماه رجب، شعبان، ایام نوروز و تعطیلات میان ترم استفاده خواهد شد.
حجت الاسلام فقیهی اعلام کرد: اعزام دانشجویان در این دوره در 300 کاروان برای حدود 12 هزار نفر در نظرگرفته شده است.
وی همچنین با اشاره به بسته های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای دانشجویان اعزامی تصریح کرد: دانشجویان زائر عتبات عالیات می توانند در مسابقه های عکاسی، خاطره نویسی و دلنوشته ها شرکت کرده و از جوایز بهره ببرند.
رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: مدت سفرها تاکنون هفت روز بود؛ سه شب نجف، سه شب کربلا و یک شب کاظمین اما در تلاشیم تا سفرها به 8 روز افزایش یابد.
حجت الاسلام فقیهی افزود: در تلاش بودیم تا زائران به زیارت مقبره حضرت سلیمان و طاق کسری ببریم اما این محیط ها امن نیستند.
وی همچنین به کاروان ویژه نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد نخبگان، تشکل ها، اساتید دانشگاه و دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز در کاروان های ویژه اعزام خواهند شد.
در ادامه محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اولویت اعزام با سفر اولی ها است و تعدادی از افراد برای ذخیره اعزام انتخاب خواهند شد.
زارع افزود: برای دانشجویان پسر مشمول خدمت نظام وظیفه نیز ستاد عتبات تعهد کرده و مجوز خروج دریافت می کند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما