تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
۰
کد مطلب : ۳۴۱۱۲
مدیرعامل هلدینگ عمران سازمان اقتصادی رضوی خبر داد؛

پایان عملیات ساخت و ارسال محموله‌های چوبی حرم حضرت علی(ع)

پایان عملیات ساخت و ارسال محموله‌های چوبی حرم حضرت علی(ع)
«حسین رنجبران» با اشاره به ارائه خدمات کم‌نظیر آستان قدس رضوی برای مشارکت در ساخت صحن حضرت فاطمه(س) گفت: در مجموع طی ۱۲ مرحله و در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷، محموله‌های چوبی شامل انواع درب و پنجره‌های نفیس سنتی برای ساخت پروژه صحن حضرت زهرا(س) ارسال شده است.
مدیرعامل هلدینگ عمران سازمان اقتصادی رضوی ادامه داد: به این ترتیب در مجموع تعداد ۵۸۲ باب انواع درب و پنجره نفیس سنتی به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع برای بخش زیارتی پروژه و ۲۳۹ باب انواع درب و پنجره به مساحت ۶۴۹ متر مربع برای بخش غیر زیارتی صادر شده است.
رنجبران جنس محموله ارسالی را از چوب ساج برمه عنوان کرد و افزود: این چوب به علت خواص فیزیکی خاص خود و بافت چرب آن در شرایط آب و هوایی نجف که اختلاف دمای در فصول مختلف سال بیش از ۶۰ درجه است، مقاوم است.
وی ادامه داد: در این درب و پنجره‌ها از هنرهای معماری ایرانی اسلامی شامل گره‌چینی، آلات چینی و منبت استفاده شده است.
رنجبران با اشاره به محل‌هایی که محموله‌های چوبی تولیدی شرکت چوب آستان قدس رضوی استفاده شده است، افزود: این درب و پنجره‌ها در تمامی مکان‌های پروژه اعم از طبقات بخش زیارتی، ساختمان‌های کتابخانه، موزه، اداری و هتل نصب شده است.
وی تاکید کرد: کیفیت این ملزومات به لحاظ کیفیت مواد اولیه اعم از چوب و یراق آلات و همچنین به لحاظ کیفیت و دقت در ساخت بسیار بالا بوده است.
قرارداد ساخت درب و پنجره‌های بخش زیارتی صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در تیر ماه سال ۱۳۹۵ و قرارداد درب و پنجره‌های بخش غیر ‌زیارتی در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ بین شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات منعقد شد.
قبل از انعقاد قراردادهای مذکور نیز تعداد ۱۲ باب درب برای اتصال حرم قدیم به رواق حضرت زهرا سلام‌الله علیها و همچنین پنجره فولاد حرم حضرت ام‌البنین(س) در رو به روی ضریح حضرت امیرالمؤمنین توسط شرکت چوب آستان قدس رضوی ساخته و نصب شده است.
 
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما