تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
۰
کد مطلب : ۳۴۱۷۰
طی 8 ماه اخیر انجام شد؛

میزبانی از ۷۵هزار توریست در حرم حضرت معصومه(س)

میزبانی از ۷۵هزار توریست در حرم حضرت معصومه(س)
کمال ثریااردکانی عنوان کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از ۷۵ هزار گردشگر و زائر بین‌المللی از خدمات آستان مقدس استفاده کرده‌اند و برنامه‌هایی نظیر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، نشست‌های معرفتی، اعتقادی و مشاوره، آیین‌های مناسبتی و تورهای حرم‌شناسی برای مهمانان بین‌المللی حرم بانوی کرامت دنبال شده است.
وی با اشاره به میزبانی از حدود ۶۰ هزار زائر بین‌المللی از ۴۸ کشور و حدود ۱۵ هزار و پانصد گردشگر بین‌المللی غیر مسلمان از ۸۶ کشور دنیا در هشت ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: در قسمت گردشگران و توریست‌ها فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند، اسپانیا و چین بیشترین تعداد مهمانان را به خود اختصاص داده‌اند که از این تعداد ۵۵ درصد بانوان و ۴۵ درصد آقایان هستند، این نشان می‌دهد که حضور بانوان گردشگر نسبت به سنوات گذشته پررنگ‌تر شده است.
رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در بخش زائران بین‌المللی نیز کشورهای  آذربایجان، عراق، پاکستان، هندوستان، لبنان، بحرین، افغانستان و ترکیه بیشترین تعداد زائران را به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: در قسمت گردشگران بین‌المللی نیز بیش از ۱۷۰ نشست تخصصی و جلسه پرسش و پاسخ و همچنین حدود دو هزار و ۸۰۰ تور حرم‌شناسی برای بیش از سه هزار گروه در هشت ماه گذشته برگزار شده است.
ثریا اردکانی از استقرار دفاتر ویژه توریست‌ها و گردشگران در صحن امام هادی(ع) یاد کرد و گفت: بخش عربی، اردو و آذری و امور مراجعان در صحن صاحب‌الزمان(عج) و دفتر بانوان نیز در ورودی درب ۱۸ حرم مطهر حضرت معصومه(س) فعالیت خود را دنبال می‌کنند.
وی یادآور شد: دفاتر خدمات زائر اداره امور بین‌الملل از ساعت ۹ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۲ آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند و دفاتر گردشگران بین‌المللی نیز همه روزه از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۹ میزبان مهمانان حرم بانوی کرامت  است؛ مسئولان گروه‌ها و کاروان‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هماهنگی برای حضور زائران با شماره‌های ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۰۹ امور مراجعه‌کنندگان‌ ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۰۹ بخش عربی، ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۱۱ بخش آذری و ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۱۰ بخش اردو و برای حضور گردشگران در حرم مطهر با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۷۷ تماس حاصل فرمایند.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما