تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
۰
کد مطلب : ۳۴۲۱۸

ذلت ناپذیری از راه های مهم حفظ و استمرار فرهنگ عاشورایی است

ذلت ناپذیری از راه های مهم حفظ و استمرار فرهنگ عاشورایی است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای ستاد مردمی اربعین استان قزوین با وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و تعدی به آبروی مردم، مقابله با نادیده گرفتن سرنوشت مردم در کنار ذلت ناپذیری باید در جامعه اجرا شوند که این ها به معنای استمرار اهداف عاشورا و اربعین است.
وی در ادامه گفت: از همه افرادی که در ایام اربعین خادمی سیدالشهدا (ع) را برعهده داشتند باید قدردانی کرده و قبولی این خادمی‌ها را از خدای متعال خواستار هستیم.
امام جمعه قزوین افزود: ارتقای خدمات‌دهی در حوزه‌های فرهنگی، معنوی و زیرساختی خواسته همه ماست و باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که کارها هرسال پیشرفت بیشتری داشته باشند، البته ما به خوبی شاهدیم که هرسال به همت اخلاص خادمان اربعین این فضا بهتر می‌شود.
وی افزود: امسال شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی اربعین بودیم، بنابراین ما باید این شوق خدمت رسانی را در طول سال حفظ کنیم و برنامه ریزی‌ها با برپایی جلسات مستمر برای برگزاری باکیفیت اربعین افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: ما باید از امروز برای پذیرایی و خدمت رسانی فرهنگی و زیرساختی اربعین سال 98 برنامه ریزی داشته باشیم و با شناسایی ضعف‌ها و قوت‌ها زمینه برگزاری باکیفیت‌تر این مراسم را در سال آینده فراهم کنیم.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه اربعین نمایشگاهی است که متاع آن همین زیبایی‌ها و اخلاق مداری‌هاست، اظهار داشت: 'حب الحسین یجمعنا' همه ما را درکنار هم جمع کرده است و عشق سیدالشهدا(ع) رشته اتصال قلب‌ها شده است.
وی با تاکید بر اینکه استمرار ارتباط فعالان اربعین باید حفظ شود، گفت: محبت امام حسین (ع) شجره طیبه و درخت پاکی است که محبت آن در عشق به همه ائمه (ع) و همه انبیا خلاصه شده و ریشه آن در فطرت انسان قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: محبت به ائمه (ع) جزو تاکیدات دینی ماست و این تاکید با این هدف صورت گرفته که ما با عشق به امام حسین (ع) و امام علی (ع) و انبیاء پیاده کننده سیره و منش آنها در زندگی خود تا روز قیامت باشیم.
امام جمعه قزوین گفت: زمانی که سیدالشهدا در استانداری مدینه می‌فرمایند: مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند یعنی هرکس کوچکترین سنخیتی با امام حسین (ع) داشته باشد تا روز قیامت با شخصیتی همچون یزید بیعت نخواهد کرد، پیاده کردن این نگاه در زندگی، شرف و استقلال، عبادت، بندگی و ذلت ناپذیری را برای ما به ارمغان می‌آورد.
وی ادامه داد: جمع خادمان امام حسین (ع) و حماسه آفرینان اربعین باید کنارهم حفظ شود و این حماسه و کربلا را وسعت دهند، این شجره طیبه نیازمند نگهداری و باغبانی است و ما باید دائم این شجره طیبه را آبیاری کنیم، تا زمانی که این شجره تازه باقی بماند اهداف قیام عاشورا هر روز شکوفاتر خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در روایات آمده است که هرکس برای سفر اربعین حضور پیدا می‌کند «مغفور» است، این منزلتی است که خداوند به زوار اربعین عنایت می‌کند، زائر اربعین زمانی که بازمی‌گردد از دانشگاه معرفت حسینی فارغ التحصیل شده و به فرموده امام صادق (ع) به حزب الله و حزب رسول خدا (ص) و حزب امیرمومنان (ع) تبدیل شده و باید هر لحظه اربعینی عمل کند.
وی با تاکید بر تلاش برای تقویت جایگاه نماز در مراسم اربعین، افزود: اگر جوانان ما در صفوف نمازجماعت حاضر نباشند و مساجد ما خالی باشد، اگر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مورد غفلت قرار بگیرد، این فضا چه مناسبتی با اربعینی بودن ما خواهد داشت؟ اربعینی بودن یعنی تاثیرگذاری در جامعه، مستضعفان جهان از وجود حزب الله احساس دلگرمی می‌کنند و چشم یاری از این حزب الله دارند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید با برنامه ریزی های خود هرساله به شکوه مراسم اربعین بیافزاییم،افزود: اربعین برای امام حسین(ع) است و همه عالم عائله سیدالشهدا (ع) هستند بنابراین همه مردم جهان باید به واسطه ایشان دور هم جمع شوند و این وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما