تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
۰
کد مطلب : ۳۴۳۰۲

غلامرضا کافی: شعرهای امروز بر یکدیگر سایه انداخته اند

غلامرضا کافی: شعرهای امروز بر یکدیگر سایه انداخته اند
مجموعه شعرهای کلاسیک غلامرضا کافی، شاعر شیرازی با عنوان «تاوان تنهایی» شامل مضامین آیینی و انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب فارس ارایه شد.
کافی با توجه به اینکه سروده‌های این کتاب عمدتا به موضوع انقلاب اسلامی پرداخته که شاعر هم آثار این مجموعه را شعرهای دردمند انقلاب نامیده است، درباره زبان شعری این اثر به خبرنگار مهر ، گفت: بعد از چاپ اثر «ترانک‌ها» که یک اثر ابتکاری از شعرهای آزاد کوتاه با زبان محاوره بود تصمیم گرفتم اثر بعدی را با زبانی قدیمی‌تر سروده و منتشر کنم.
وی اضافه کرد: علت انتشار این اثر با زبانی دورتر از زبان امروز این است که به زعم من اشعار امروز با مضامین و زبانی شبیه به یکدیگر جذابیت گذشته را از دست داده و شبیه یکدیگر شده‌اند.
این شاعر آیینی، در ادامه، افزود: احساس من این است که شعرهای امروز بیشتر بر یکدیگر سایه انداخته و برداشت‌های شبیه به هم از محیط اطراف دارند.
کافی تصریح کرد: از آنجا که شعر اتفاقی است که در زبان می‌افتد و به عنصر زبان در شعر خیلی اعتقاد دارم این اثر را با زبانی متفاوت نسبت به اثر قبلی سروده‌ام.
این شاعر، گفت: ما امروز دیگر با مخاطبان عام رو به رو نیستیم؛ جامعه ما جامعه‌ای بسیار تحصیل کرده و مخاطبان هنری آن بسیار خاص‌تر از گذشته‌اند.
کافی با بیان اینکه در دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر مخاطبان هنری بوده‌ایم و دیگر با قشر ساده بین در ادب و هنر مواجه نیستیم، افزود: با این وجود فکر نمی‌کنم مخاطبان این اثر نسبت به اثر قبلی کمتر شود در صورتی که کلمات دشوار هم در این اثر استفاده نشده است.
وی یادآور شد: بیشتر ترکیب‌هایی است که از دو کلمه امروزی ساخته شده‌اند و برای مخاطبان مشکلی از نظر فهم کلمه ایجاد نمی‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر ، «تاوان تنهایی» حاوی آثار کلاسیک سروده شده غلامرضا کافی تا اواخر سال 93 است که با زبانی فخیم بعد از کتاب «ترانک‌ها» گردآوری شده است. - See more at: http://www.fars-online.ir/Fa/news/69010/%D8%B4%D8%B9%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%B1-%DB%8C%DA%A9%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF#sthash.0B7skyim.dpuf
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما