تاریخ انتشار
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
۰
کد مطلب : ۳۴۳۲۸

باید روش پیامبر(ص) را در برخورد با مسلمانان و غیر مسلمانان الگو قرار دهیم

باید روش پیامبر(ص) را در برخورد با مسلمانان و غیر مسلمانان الگو قرار دهیم
حجت‌الاسلام مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه سفرش در کشور افغانستان در جمع علمای ایالت بلخ در مدرسه سلطانیه شهر مزار، گفت: باید سلاح خشونت را به قلم و تروریسم را به برادری تبدیل کنید. اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست بلکه دین رحمت و محبت است.

امروز وظیفه علمای اسلام در روشنگری افکار عمومی بیشتر از علمای گذشته است
وی در این دیدار به مهمترین مشکلات جهان اسلام در اثر تفرقه و اختلاف و قرائت‌های ناصواب از آموزه‌های رحمانی دین مبین اسلام، بیان داشت: دشمن می‌خواهد دینی که برای رحمت و پویایی انسان و هدایت بشریت و جامعه آمده است را دین خشنونت و ترور معرفی کند و متأسفانه برخی جریان‌های افراطی و تکفیری با قرائت‌های نادرست و فهم ناصحیح از معارف و آموزه و متون دینی اسباب دست شمن شده و به این مساله دامن می‌زنند و این از بزرگترین مشکلات و آسیب‌هاست.
مختاری اظهار داشت: امروز وظیفه علمای اسلام در روشنگری افکار عمومی و به ویژه تنویر افکار نسل جوان حتی بیشتر از علمای گذشته است و باید با راه و روش علمی و آکادمیک به مبارزه با این جریانات افراطی و تکفیری رفت.

باوجود ترفندهای دشمنان گرایش به اسلام در حال رشد است
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: باوجود ترفندهای دشمنان، که می‌خواهند چهره منفی علیه‌ اسلام معرفی کنند، ولی گرایش به اسلام کاملاً در حال رشد است چرا که دین اسلام دین رحمت و محبت است.

اسلام دین اسلحه و خشونت نیست/ فرهنگ افغانستان خشونت و تروریسم را بر نمی‌تابد
وی خطاب به علمای مسلمان افغانستان از مذاهب مختلف اسلامی و با بیان این که شما باید باید سلاح نزاع و اختلاف را به قلم و تروریسم را به برادری تبدیل کنید، تأکید کرد: اسلام هرگز دین اسلحه و خشونت نیست و افعانستان هم سرزمین ادب و فرهنگ است. افغانستان هم دینش هم فرهنگش و هم سرزمینش، خشونت و تروریسم را بر نمی‌تابد، اینها را دشمن به افغانستان و سرزمین‌های اسلامی آورده است.
مختاری در پایان تصریح کرد: امروز ما لازم داریم روش پیامبر در برخورد با مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را الگو قرار دهیم.

در این دیدار آقای موافق وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و هیئتی از دانشگاه مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.
 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما