تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
۱
کد مطلب : ۳۴۴۰۴

حمایت مالی و اشتغال‌زایی بهزیستی برای هیئت مذهبی معلولین مشهد

حمایت مالی و اشتغال‌زایی بهزیستی برای هیئت مذهبی معلولین مشهد
با هدف گرامیداشت امر پسندیده همدلی و دستگیری نیازمندان، در یک پرونده مشکلات معلولین و توان یابان را بررسی کرد تا شناخت دقیق تری نسبت به فعالیت ها و همچنین نیازهای آنان در جامعه صورت بگیرد.
با توجه به پیگیری های خبرگزاری رضوی از مشکلات هیئت مذهبی معلولین مشهد، حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و حمیدرضا مروی رئیس بهزیستی شهرستان مشهد از این مؤسسه دیدار کردند و در نشست صمیمی که با رئیس و اعضای این هیئت داشتند از نزدیک مشکلات آن ها را جویا شدند. گزارش تفصیلی این دیدار که نتیجه آن رسیدگی بیشتر و حمایت مالی بهزیستی از این مؤسسه بود را در ادامه می خوانیم.  
علی مین باشی، سرپرست هیئت مذهبی معلولین مشهد در ابتدای این دیدار به فعالیت های این مؤسسه اشاره کرد و گفت : نزدیک 20 سال است که این هیئت فعالیت می کند و متاسفانه برای برگزاری کلاس ها و فعالیت های فرهنگی مشکل مکان و بودجه داریم.
وی افزود: تمام معلولین مؤسسه در بهزیستی پرونده دارند، اما کمک بهزیستی صفر است. دفتری هم با هدف جلب مشارکت های مردمی، خیرین و مؤسسات تاسیس کردیم که برخی اوقات در پرداخت اجاره آن هم با مشکل مواجه می شویم.


آموزش ماهی گیری به معلولین و ایجاد اشتغال
مین باشی به اهداف این مؤسسه اشاره کرد و گفت: ما سه هدف داریم؛ هدف اول دفتری مناسب برای هیئت است و هدف دوم اشتغال زایی برای معلولین و هدف سوم ساپورت کردن افرادی است که از لحاظ مالی مشکل دارند.
سرپرست هیئت مذهبی معلولین مشهد ابراز کرد: ما بر طبق همان شعار همیشگی کار می کنیم که ماهی گیری را به معلولین آموزش دهیم و می خواهیم بچه ها از حالت انزوا و در خانه ماندن خارج و پویا شوند که انشالله بتوانیم با یاری دوستان به آن دست یابیم.
وی افزود: تمام مواردی که ذکر شد در اساسنامه قید شده است. مشارکت مردمی هم داریم و  تمام کمک های خیرین ثبت شده است.
مین باشی گفت: 400 نفر از معلولین عضو فعال در مؤسسه پرونده دارند. افرادی که مشکلات دارند نیاز سنجی شده اند و برخی از معلولین با وجود اینکه از لحاظ مالی در مضیقه هستند اما باز هم به هیئت کمک می کنند.
سرپرست هیئت مذهبی معلولین مشهد با خاطرنشان کردن اینکه رابطه این مؤسسه و بهزیستی دوسویه می باشد، گفت: هر کاری از دستمان برآید برای ارگان بهزیستی انجام می دهیم و دوست داریم ارتباط دو سویه برقرار شود.
وی گفت: برای شهادت حضرت زهرا(س) برنامه مفصل داریم که ایستگاه پذیرایی در سطح شهر داشته باشیم که در آن تنها پذیرایی چایی نباشد بلکه هدفی والاتر و اجرای مداحی، تعزیه و سوگواری و تئاتر نیز داشته باشیم.  
 

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر افزود: دوستان هیئت از حضور شما تشکر می کنند و از همراهی شما خوشحال می شوند. اعضای هیئت مذهبی معلولین مشهد همانگونه که از اسم هیئت مشخص است افرادی مذهبی و با اخلاقی هستند.
وی مشکلات این قشر نیازمند را خاطرنشان کرد و گفت: آن ها نیاز به مکان مناسب دارند تا در چهارچوب اساس نامه فعالیت های لازم را داشته باشند. مکانی برای دفتر و محلی برای برگزاری مراسمات نیاز دارند و مورد دیگر مشکلات اعضای آن ها و بحث اشتغال است.  
محمد هادی اشرافی اظهار کرد: به طور موقت می توانند مراسماتشان را در نمازخانه ما برگزار کنند و تا با کمک ما و بهزیستی بتوانند مکانی در یک جای مناسب تهیه کنند.
رئیس سازمان بهزیستی
پیشنهاد می کنیم که برنامه های مذهبی بهزیستی را شما انجام دهید و لیستی از مدرک و توانایی کار معلولین آماده کنید و با حوزه اشتغال بهزیستی لینک شوید
خراسان رضوی در ادامه با اظهار خرسندی از این دیدار و آشنایی گفت: افراد هیئت مذهبی معلولین انسان های پاک و بی آلایش و با اخلاقی هستند. به جایی وابسته نیستند و مذهبی بودن آن ها بسیار ارزشمند است.
وی افزود: قطعا این مکانی که اکنون در آن مستقر هستید برای شما کوچک است و نیاز به مکانی بزرگتر و مناسب برای برگزاری مراسمات، کلاس ها و آموزش ها دارید که دسترسی اعضا هم راحت باشد.


 
بهزیستی برای خریدن دفتر و مکانی مناسب کمک رسان شماست
پوریوسف به اهمیت ارتباط با معلولین، نزدیک بودن با آن ها اشاره کرد و گفت: شما مکانی را پیدا کنید و رهن شما را تامین می کنیم. حتی اگر مکانی را بخرید برای جذب خیرین واسطه می شویم.   
رئیس بهزیستی استان خراسان ابراز کرد: معلولینی که توانایی دارند را شناسایی کنید. این نکته را باید دقت کرد که مشکل کار فقط فرصت کاری نیست چرا که فرصت شغلی در استان فراهم است. نیرویی که سختی کار را متحمل شود کم داریم و در میان جامعه معلولین نیز توانایی بسیار و نیروی کار وجود دارد.
پور یوسف ابراز کرد: فعالیت های مذهبی باید تقویت شود. مسجد هایی که مناسب است را شناسایی کنید و در آن فعالیت کنید. قطعا مساجد از توانایی های شما استقبال می کنند.
وی افزود: ما پیشنهاد می دهیم که برنامه های مذهبی بهزیستی را شما انجام دهید و لیستی از مدرک و توانایی کار معلولین آماده کنید و با حوزه اشتغال بهزیستی لینک شوید.
حمیدرضا مروی رئیس بهزیستی شهرستان مشهد نیز در حمایت از هیئت مذهبی معلولین مشهد گفت: پیشنهاد بنده این است که هیئت شما در قالب مؤسسه خیریه مجوز بگیرند تا فعالیت آنها دیده می شود و تسهیلی برای رسیدن به اهدافتان باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما