تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹
۰
کد مطلب : ۳۴۶۳۲

مداحی و سینه‌زنی باید به شیوه جدید و در قالب روز ارائه شود

مداحی و سینه‌زنی باید به شیوه جدید و در قالب روز ارائه شود
حجت‌الاسلام «حسین عزیزی لاخانی» با اشاره به ایام فاطمیه و تسلیت این ایام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند:" مجالس عزای حضرت زهرا(س) علاوه بر بعد عاطفی و معنوی جانسوز بودن شهادتشان به لحاظ سیاسی حائز اهمیت است. من حوائج خود و مملکت را در ایام فاطمیه از حضرت فاطمه زهرا(س) می‌خواهم.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش تصریح کرد: معارف اهل بیت(ع) در دوره حیات امام سجاد(ع) با واسطه دعا، بعدها در قالب صحیفه سجادیه جمع آوری شد
 
وی تنها راه دفاع حضرت زهرا(س) از حریم ولایت بعد از رحلت رسول خدا(ص) را سلاح بزرگ و ارزشمند گریه دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پیام مظلومیت حضرت علی(ع) را با گریه و اشک‌های خود به گوش جهانیان در اعصار و قرن‌های مختلف رساند.
 
عزیزیلاخانی بیان داشت: حضرت زهرا(س) در مقابل هر گونه فشار ایستادگی کرده و در کنار قبر شهدای احد و پس از آن در مکانی که حضرت علی(ع) با نام بیت الاحزان درست کرده بود، گریست. دشمنان مکان‌های گریستن را خراب کردند زیرا حضرت فاطمه زهرا(س) سلاح گریه را برای بیداری عواطف و باطن مردم انتخاب کرده بودند.
 
وی با اشاره به سیره اهل بیت با بیان اینکه امام سجاد(ع) در خفقان حکومت اموی تنها راه دفاع از دین و نشر معارف اهل بیت(ع) را خواندن دعا می‌دانست افزود: مجالسی که اکنون برای اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام فاطمیه برگزار می‌شود باید جلسات روشنگری برای دفاع از مقام ولایت باشد همانطور که حضرت فاطمه زهرا(س) جانشان را برای دفاع از حریم ولایت نثار کردند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان املش ابا بیان اینکه هماهنگونه که مداحان برای اهل بیت(ع) می‌خوانند باید برای ارزش‌های اسلامی و نظام اسلامی هم فریاد بزنند اذعان کرد: اشعار و نوع مداحی و سینه‌زنی باید به شیوه جدید و در قالب روز جامعه ارائه شود و در عین اینکه سنتی باشد و مخاطب را جذب کند.
 
وی تاکید کرد: مبلغین دینی باید بتواند روی مخاطب خود اثرگذاری داشته باشد.
 
 عزیزی لاخانی در ادامه به استقرار روحانی در روستاهی پرجمعیت تصریح کرد: شهرستان املش دارای 127 مسجد است که 20مسجد آن امام جماعت دائمی دارند.
 
وی با بیان اینکه 120مسجد دارای مبلغ دینی در ماه رمضان و محرم است اظهارداشت: فقدان حوزه علمیه در شهرستان، نداشتن مکان برای مبلغین، عدم بودجه جهت جذب و استقرار روحانی در روستاهای حداقل بیش از 80 خانوار از مشکلاتی موجود در حوزه استقرار مبلغان است اما تلاش می‌شود علی رغم همه کمبودها، جشن انقلاب در چهل سالگی انقلاب در تمامی مساجد شهرستان املش برگزار شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی املش با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود تاکید کرد: اگر به جوان‌ها توجه نکنیم از انقلاب و فرهنگ فاصله می‌گیرند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما