تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
۰
کد مطلب : ۳۴۸۳۵

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری درگذشت + زندگینامه + تشییع

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری درگذشت + زندگینامه + تشییع
دعبل: حجت‌ الاسلام و المسلمین حاج سیدمرتضی صالحی خوانساری از منبری‌های سرشناس دهه‌های گذشته تهران و برادر حاج سیداحمد صالحی خوانساری (مداح اهل‌بیت) در ۷۹ سالگی درگذشت.
وی که سال ها در هیئات و مجالس سخنرانی می کرد به دلیل بیماری مدتی بستری بود.

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری،  صبح چهارشنبه ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار می گردد.
همچنین مراسم ختم آن مرحوم همان شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام  سید مرتضی صالحی خوانساری؛ متولد نیمه آبان سال 1318 شمسی در شهر خوانسار بود. او دومین فرزند خانواده و 7 برادر و خواهر به نام‌های سید مصطفی، سیده سادات هاجر، سید اکبر، سید احمد، سید حسین، سید محمد و مرحوم سید علی دارد.

او از سن 14 سالگی، در سال 1333 هجری شمسی، پس از اتمام دروس ابتدایی، به حوزه علمیه خوانسار که وارد شد و تحت نظر آیت الله مرحوم حاج حسین علوی خوانساری، دروس پایه و مقدمات را گذراند.
پس از اتمام مقدمات، برای ادامه تحصیل به قم رفت؛ ولی ضرورت زندگی او را به تهران کشاند و در مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی ادامه تحصیل داد و در کنار تحصیل، تدریس نیز داشته است.
از سن 20 سالگی منبر می رفت و به تمام استان ها و اکثر شهرستان های کشور برای تبلیغ و منبر سفر کرده و از این سفرها خاطرات تلخ و شیرین بسیاری داشت.

اولین دستگیری او توسط ساواک در سن 23 سالگی بود که پس از 40 روز بازداشت و با وساطت بزرگان آزاد شد.

مراسم تشییع این روحانی متعاقبا اعلام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما