کد مطلب : ۳۵۴۱۹
مسئول راهبری محتوای تبلیغی سازمان تبلیغات خبرداد؛
فعالیت ۳۰ گروه و ۲۰۰ تولیدکننده محتوا برای گفتمانسازی گسترده
به گزارش آرمان هیأت، حجتالاسلام رضا زند وکیلی مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: واحد راهبری محتوای تبلیغی یکی از اصلیترین بخشها در اداره کل امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد تا با گفتمان سازی در عرصه تبلیغ آنهم در سطح گسترده به هدف اصلی خود برسد این در حالی است که برای محقق شدن اهدافمان در گام اول تلاش کردیم تا ضمن شناسایی افراد و مجموعههای فعال در حوزه تولید محتوای تبلیغی و پایش آنها، با این افراد ارتباط وثیق ایجاد کنیم در همین راستا از ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور خواستیم تا اندیشمندان و فعالان حوزه تولید محتوا در استانهای خود را معرفی کنند و خوشبختانه تا به امروز ۲۰۰ نفر از تولیدکنندگان محتوا به ما معرفیشدهاند.
مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین افزود: در بخش غیرسازمانی نیز از طریق جستجوی میدانی فعالان حوزه تولید محتوا در کشور پس از انجام پایش، ۳۰ گروه تولید محتوا را انتخاب کرده و با آنها ارتباط برقرار کردیم.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا؛ طی ۷ ماه گذشته ۵ نشست هماندیشی با گروههای تولید محتوا برگزار کردیم که در جریان این نشستها، زوایای مختلف حوزه محتوای تبلیغی، آسیبها، راهکارها و مدلها مورد بررسی قرار گرفت.
زند وکیلی بابیان اینکه ششمین دوره این نشستها ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد اضافه کرد: در جریان این نشستها دو رویکرد کلی مدنظر قرار داشت. اولین رویکرد «ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوای تبلیغی» بود به این معنا که تولیدکنندگان محتوای تبلیغی باید هویتی مستقل و انجمن داشته باشند و مستقل از سازمانها و مراکز رسمی و اداری فعالیت کنند.
وی گفت: خوشبختانه در این حوزه با رأیگیری به مشخص شدن یک هیئت مؤسس و نوشتن اساسنامه رسیدیم. همچنین «تأمین محتوای تبلیغی برای مناسبتهای اصلی» با توجه به محور گفتمانی که توسط حجتالاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت راهبردی و تجمیع نظرات مراکز رصد و پیشنهادهای مبلغان ملی و فعالان حوزه تبلیغ به دست میآید، دومین رویکرد مهم این اداره کل است.
وکیلی بیان داشت: در این حوزه با پایشهای مراکز رصد و گفتگو با مبلغان سراسر کشور، برگههای ایده پردازی محتوایی برای مناسبتها تجمیع و بین فعالان تبلیغی توزیع خواهد شد و پسازاینکه یک محور مشترک به دست آمد، ایدههای سخنرانی متناسب با آن پردازش میشود و تولیدکنندگان در زمان مشخص به تولید محتوای گفتمانی و همسو با محور واحد پرداخته و موردحمایت قرار میگیرند.
مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رسیدن به استانداردهای تبلیغی مناسب برای تولید «محتوای تبلیغی جذاب، مستدل و اثرگذار»، مبحث مهمی است که در حال پیگیری آن هستیم تا محتوای تبلیغی مناسب به شبکه تبلیغ سراسر کشور تزریق شود؛ البته نه بهصورت دستوری بلکه با مباحثه و گفتوگو.
وی افزود: سه حوزه جدی در تولیدات محتوایی که باید موردتوجه قرار گیرند عبارتند از «حوزه الزامات علمی و پژوهشی»؛ «حوزه مهندسی متن و مدل چینش محتوا» و «حوزه نگارش متن» که این سه حوزه را بهصورت جدی موردبررسی قرار دادهایم.
زند وکیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به دنبال فراهم کردن یکی از مهمترین زیرساختهای گفتمان سازی در کشور هستیم چراکه یکی از مهمترین راههای گفتمان سازی، داشتن محتوای اثرگذار، جذاب و طراحیشده حول محور نظام مرتبط با مسئله گفتمانی است که انشاءالله به همت تولیدکنندگان محتوای تبلیغی، مراکز تبلیغی همسو و تأسیس شبکه و انجمن تولیدکنندگان محتوای تبلیغی محقق خواهد شد.
مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین افزود: در بخش غیرسازمانی نیز از طریق جستجوی میدانی فعالان حوزه تولید محتوا در کشور پس از انجام پایش، ۳۰ گروه تولید محتوا را انتخاب کرده و با آنها ارتباط برقرار کردیم.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا؛ طی ۷ ماه گذشته ۵ نشست هماندیشی با گروههای تولید محتوا برگزار کردیم که در جریان این نشستها، زوایای مختلف حوزه محتوای تبلیغی، آسیبها، راهکارها و مدلها مورد بررسی قرار گرفت.
زند وکیلی بابیان اینکه ششمین دوره این نشستها ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد اضافه کرد: در جریان این نشستها دو رویکرد کلی مدنظر قرار داشت. اولین رویکرد «ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوای تبلیغی» بود به این معنا که تولیدکنندگان محتوای تبلیغی باید هویتی مستقل و انجمن داشته باشند و مستقل از سازمانها و مراکز رسمی و اداری فعالیت کنند.
وی گفت: خوشبختانه در این حوزه با رأیگیری به مشخص شدن یک هیئت مؤسس و نوشتن اساسنامه رسیدیم. همچنین «تأمین محتوای تبلیغی برای مناسبتهای اصلی» با توجه به محور گفتمانی که توسط حجتالاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت راهبردی و تجمیع نظرات مراکز رصد و پیشنهادهای مبلغان ملی و فعالان حوزه تبلیغ به دست میآید، دومین رویکرد مهم این اداره کل است.
وکیلی بیان داشت: در این حوزه با پایشهای مراکز رصد و گفتگو با مبلغان سراسر کشور، برگههای ایده پردازی محتوایی برای مناسبتها تجمیع و بین فعالان تبلیغی توزیع خواهد شد و پسازاینکه یک محور مشترک به دست آمد، ایدههای سخنرانی متناسب با آن پردازش میشود و تولیدکنندگان در زمان مشخص به تولید محتوای گفتمانی و همسو با محور واحد پرداخته و موردحمایت قرار میگیرند.
مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رسیدن به استانداردهای تبلیغی مناسب برای تولید «محتوای تبلیغی جذاب، مستدل و اثرگذار»، مبحث مهمی است که در حال پیگیری آن هستیم تا محتوای تبلیغی مناسب به شبکه تبلیغ سراسر کشور تزریق شود؛ البته نه بهصورت دستوری بلکه با مباحثه و گفتوگو.
وی افزود: سه حوزه جدی در تولیدات محتوایی که باید موردتوجه قرار گیرند عبارتند از «حوزه الزامات علمی و پژوهشی»؛ «حوزه مهندسی متن و مدل چینش محتوا» و «حوزه نگارش متن» که این سه حوزه را بهصورت جدی موردبررسی قرار دادهایم.
زند وکیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به دنبال فراهم کردن یکی از مهمترین زیرساختهای گفتمان سازی در کشور هستیم چراکه یکی از مهمترین راههای گفتمان سازی، داشتن محتوای اثرگذار، جذاب و طراحیشده حول محور نظام مرتبط با مسئله گفتمانی است که انشاءالله به همت تولیدکنندگان محتوای تبلیغی، مراکز تبلیغی همسو و تأسیس شبکه و انجمن تولیدکنندگان محتوای تبلیغی محقق خواهد شد.