تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
۰
کد مطلب : ۳۵۵۲۸

ثبت ۱۱۲ هیأت مذهبی اسدآباد در سامانه طوبی

ثبت ۱۱۲ هیأت مذهبی اسدآباد در سامانه طوبی
به گزارش آرمان هیأت، حجت الاسلام روح الله رستمی گفت : تاکنون ۱۱۲ هیات مذهبی اسدآباد ثبت سامانه طوبی شده که از این تعداد، ۱۸ هیات مربوط به خواهران و مابقی به هیئات برادران در شهر و روستا اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ مداح اسدآبادی عضو کانون مداحان این شهرستان هستند، افزود: در حال حاضر از این تعداد مداح سطح شهرستان ۱۱۸ مداح شامل ۱۵ مداح خواهر و ۱۰۳ مداح برادر ثبت سامانه طوبی هستند که از این تعداد ۲۰ مداح برادر جزو مداحان پیشکسوت به شمار می‌روند.
رستمی در ادامه از کنگره "به رسم خادمین " در سال جاری در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: در این کنگره از پیرغلامان سطح استان همدان تجلیل خواهد شد که قطعا تجلیل از تعدادی از پیرغلامان شهرستان اسدآباد جزو این کنگره خواهند بود.
وی با اشاره به برنامه‌های مستمر سازمان تبلیغات اسلامی اسدآباد در تفقد و دلجویی و سرکشی از پیرغلامان اسدآبادی تاکید کرد:این تفقد و دلجویی‌ها به صورت مستمر با همراهی برخی از مسئولین و مدیران ادارات ذی ربط انجام می‌گیرد.
رستمی همچنین گفت : از ۴۵ روحانی شهرستان ۱۵ روحانی مربوط به طرح هجرت و روحانی مستقر می‌شوند.
شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۲ مسجد و ۴۶ حسینیه بوده که از این تعداد ۲۶ مسجد در شهر و مابقی در روستا‌ها هستند.
شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان ایران است. جمعیت این شهرستان ۱۰۷٬۰۰۶ نفر ثبت شده است که دارای دو شهر به نام‌های اسدآباد و آجین هستند. دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی بعنوان یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم فناوری و تحقیقات در این شهر فعالیت می‌کند.
از مشاهیر و چهره های ملی اسدآباد می‌توان به سیدجمال الدین اسدآبادی، قاضی عبدالجبار، استاد علی سجادی، رسول محمدی راستین اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما