تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۳
۰
کد مطلب : ۳۵۷۴۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

باید در هیئت‌های مذهبی به موضوع جمعیت پرداخته شود

باید در هیئت‌های مذهبی به موضوع جمعیت پرداخته شود
حجت الاسلام منصور امامی  در همایش«هیئت کانون جهاد تبیین و پاسخ به شبهات» که با حضور رؤسای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: اگر تبیین به صورت واقعی در هیئت شکل بگیرد، مجاهدت محسوب می‌شود و لازم است به هیئت به عنوان یک نرم‌افزار اصیل اسلامی نگاه کرد.
وی با تاکید بر تقویت مبانی علمی، ادراکی در هیئت و الگوسازی رفتاری تصریح کرد: هیئت کانون عشق، عاطفه، منطق، و الگوسازی است و این امر با ارائه محتوا، شعر، مدیحه‌سرایی، تعریف و تمجید از اهل بیت(ع) و بیان سیره و سنت اهل بیت(ع) با استفاده از زبان هنر امکان‌پذیر است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت پرداختن به شعر غدیر، گفت: از زمان اعلام غدیر توسط پیامبر(ص) شعرای بزرگی همچون حسان بن ثابت، عبدی، کمیت، سید حمیری و دعبل خزاعی در وصف و شأن امیرالمومنین(ع) و مسئله غدیر شعر سروده‌اند و علامه امینی آن‌ها را در کتاب الغدیر آورده است.
وی افزود: با توجه به سیره ائمه معصومین (ع) در مواجه با اشعار آئینی شعرای بزرگ حتی شنیدن این اشعار را مقدم بر انجام اعمال مستحبی می‌دانستند.
حجت الاسلام امامی تصریح کرد: از سوی دیگر در بسیاری از شعرها اصول و روش اهل بیت(ع) بیان و یک روایت درست از آن بازگو می‌شود.
وی افزود: بسیاری از شعرا در راه بیان حق و مبارزه با باطل شعرسرایی کردند و با طاغوت شاخ به شاخ شدند و در برابر او ایستادند، بنابراین شعر باید دارای خاصیت باشد و امام حسین(ع) که تجلی صفات تام خداوند متعال است باید در شأن و وصف ایشان شعرهایی سروده شود که حق مطلب را ادا کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: باید در بیان شعر و مدیحه و نوحه سرایی حق مطلب ادا شود و بسیاری از شعرای ترک زبان نظیر فضولی در وصف اهل بیت(ع) شعر سروده اند و باید در مجالس بیان شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله جمعیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم اسلامی است گفت: لازم است در هیئت‌های مذهبی به موضوع جمعیت پرداخته شود هر چند که در سیره و روش حضرات معصومین(ع) اهتمام به این امر مهم قابل مشاهده است که نمونه آن زندگی حضرت سیدالشهدا(ع) است که در ۵۷ سالگی صاحب فرزند می‌شود و همچنین امام کاظم(ع) که دارای فرزندان بسیاری بودند.
مرجع : تقریب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما