تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۳۵۸۹۵
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تاکید کرد:

توجه ویژه به بخش معرفتی در عزاداری‌های محرم

توجه ویژه به بخش معرفتی در عزاداری‌های محرم
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در گردهم‌آیی سالانه مسئولان و مداحان هیئات مذهبی شیراز در حرم مطهر با موضوع برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه های محرم و صفر 1404، با حضور آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد با ابراز امیدواری از این که این گردهم‌آیی مقدمه ای برای آمادگی بیشتر برای ورود به ماه محرم باشد، گفت: توجه به فرصت محرم خدادادی است، در جهان شیعه و بعد در جهان اسلام و کل دنیا هیچ فرصتی ارزشش به اندازه فرصت محرم نیست. حضرت امام(قدس سره) می فرمایند این محرّم‏ و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، تعبیر ایشان، اهمیت والای فرصت پیش رو را نشان می دهد که اگر آن را مغتنم بشماریم شک نکنید که این انقلاب الهی و عاشورایی به هیچ‌وجه مغلوب دشمنی های استکبار جهانی نخواهد شد.
به نقل از تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، کلانتری خاطرنشان کرد: به خاطر عمق معرفتی واقعه کربلا در سال 61 هجری قمری، روز به روز و سال به سال به عظمت اسلام و اهل‌بیت علیهم السلام، افزوده شده است و این راه ادامه دارد و بدون‌شک به قیام حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، منتهی خواهد شد و اِن‌شاءالله این مسیر توسط همین عاشقان ثارالله، هموار و به سرانجام می رسد.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خاطرنشان کرد: از لحظه لحظه این فرصت و زوایای احساسی و ابعاد معرفتی و انقلابی آن، باید استفاده کرد. تمام ضرباتی که دشمن در طول یک سال وارد می کند ما با محرم تمام آنها را جبران و قدم های بالاتر هم برمی‌داریم و از موانعی که دشمن ایجاد کرده، عبور می‌کنیم.
وی ضمن تاکید بر اهمیت وجود بخش معرفتی در عزاداری ها گفت: نکته دیگری که دوستان باید توجه کنند این است که بخشی از مراسم عزاداری ها باید معرفتی باشد، یعنی بعد از تلاوت قرآن و قرائت زیارت عاشورا، حتما یک منبر باید انجام شود و بعد مراسم عزاداری و سینه زنی ها. اگر معرفت عاشورایی به نسل جوان، همان نسلی که عاشق هیأت است منتقل شود، آن اتفاق اصلی که باید بیافتد، رخ می دهد. ما وظیفه داریم که معرفت حسینی را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم.
کلانتری ادامه داد: به هیچ وجه اجازه ندهیم برنامه های هیأت در محرم، سطحی برگزار شود، باید عمقی کار کرد و رفتن به عمق مستلزم این است که حتی یک برنامه منبر هم که شده در برنامه دهه محرم هیئت وجود داشته باشد. این باعث می شود که جوان ما آن احساسات الهی که در وجودش جوانه زده به عمق برسد و سطحی نباشد. عشق اباعبدالله الحسین علیه السلام را باید عمق ببخشیم و ریشه دار کنیم، اساس ریشه برمی گردد به ریشه های قیام عاشورا و مکتب اباعبدالله(ع) که ما در محرم مسئولیت تبیین آن را بر عهده داریم و این یکی از مصادیق جهاد تبیین است که حضرت آقا، فرموده اند.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، بعد از دهه ولایت برای برنامه های محرم الحرام و استقبال از هیئات مذهبی، آماده می شود. حرم مطهر مرکز اول فرهنگی و دینی شهر شیراز، استان فارس و بعد کل کشور است. وظیفه قطعی خود می دانیم که به عنوان خادم کوچک این حرم مطهر از همه عاشقان اهل بیت(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) با تمام وجود استقبال کنیم و این لحظه لحظه‌اش افتخار است برای ما که در اینجا به عنوان خدام حرم مطهر هستیم، این جزو باقیات الصالحات است. اِن‌شاءالله به برکت لطف این اعاظم و همت هیئات، یک محرم پرشور برگزار و ذخیره آخرت خودمان قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما