تاریخ انتشار
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
۰
کد مطلب : ۳۶۰۱۵
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

محرم سرآغاز تقابل جدی با ابلیس و عواملش در عالم است

محرم سرآغاز تقابل جدی با ابلیس و عواملش در عالم است
حجت‌الاسلام محمد قمی شامگاه هفتم مرداد در مراسم اذن عزا در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در چند زیارتنامه ماثوره و معتبر نظیر تعابیری که در زیارت دوازدهم کتاب شریف کامل‌الزیارات در خصوص امام حسین(ع) آمده تکرار شده است. تعبیری که می‌گوید انک ثارالله فی الارض؛ امام حسین(ع) خون خدا روی زمین است.
وی افزود: باید توجه داشت روزی اجزای بدن با خون به آن‌ می‌رسد و رشد به واسطه همین خونی که به اعضا، اجزا و جوارح می‌رسد، اتفاق می‌افتد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: هر کس هر رزقی به دست آورد، از مسیر امام حسین(ع) است. این خون است که در رگه‌های هستی جریان دارد و از طرف دیگر ناپاکی‌ها را از اجزا دور می‌کند و بدن را به سلامتی و پاکی می‌رساند.
قمی ادامه داد: امام حسین(ع) خون خدا بر زمین است و اساس هر حرکت فردی و اجتماعی با اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر عبودیت آغاز می‌شود و جز با حسین ابن علی(ع) پیش نمی‌رود. به گفته امام(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و این خون جاری در رگ این جامعه توحیدی و مهدوی خون سیدالشهدا(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب، تحول، نهضت، اصلاح، حرکت و جهاد پیوند حقیقی وجودی با سیدالشهدا(ع) دارد؛ فارغ از اینکه بدانیم در عالم ملکوت چه می‌گذرد. همین مقدار می‌دانیم که در بارگاه قدس که جایگاه ملال نیست، سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محرم سرآغاز همه خوبی‌ها و حرکات تحولی مومنان است. محرم سرآغاز تقابل توهمی است که ابلیس در عالم جاری می‌کند. از منظر حکما هم کار شیطان غیر توهم‌زایی و جهالت نیست.
قمی اضافه کرد: خون سیدالشهدا(ع) برای بیداری از ضلالت و جهالت است. در مقابله با وارونه‌نمایی حقایق توسط شیطان این خون سیدالشهدا(ع) است که می‌جوشد و هر سال صادقانه می‌شود دوباره مرور کرد که باز این چه شورش است که در خلق عالم است.
وی بیان کرد: خون سیدالشهدا(ع) در مواجهه با دشمنی که در جنگ روایت‌ها با تحریف، القا و توهم‌زایی می‌خواهد القا کند و بفهماند که شما ضعیف هستید و می‌خواهد به تعبیر حاج قاسم به این ملت امام حسینی بفهماند که شما شکست خورده و ناتوان هستید، قرار دارد. این اصل تاسی به سیدالشهدا(ع) است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: محرم فرصت بروز هویت، حقیقت، ریشه تاریخی و سرمایه‌های این ملت است؛ من و مای حقیقی این ملت را باید در محرم سیدالشهدا(ع) دید.
قمی خاطرنشان کرد: محرم فصل جهاد تبیین است. جهاد سیدالشهدا(ع) جهاد تبیین حق و حقیقت در مقابل روایت اموی که از اسلام ناب ارائه شد. هر کس حقیقت را وارونه جلوه دهد، تحت ولایت ابلیس در حرکت است؛ از همین رو بود که امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند.
وی تصریح کرد: ما در محرم با ابراز ارادتمان به سیدالشهدا(ع) و ابراز هویت وجودی خود به صف مجاهدین جهاد تبیین که سررشته‌دار آن انبیاء الهی و پیامبر اعظم(ص) بودند و نقطه عطف حرکت آنان قیام سیدالشهدا(ع) است، می‌پیوندیم.
قمی گفت: هیئات مذهبی کانون‌های جهاد تبیین است. یک جلوه از جهاد تبیین روایت خوبی‌هاست که به برکت تاسی از حضرات نور در جامعه ما جاری است؛ لذا همین خیر و خوبی‌ها را باید روایت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما