تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۹
۰
کد مطلب : ۳۶۳۲

شیعیان تانزانیا الگويي از ضریح امام رضا(ع) را زیارت می‌کنند

شیعیان تانزانیا الگويي از ضریح امام رضا(ع) را زیارت می‌کنند
به گزارش خیمه، در جزيره تاريخي زنگبار در كشور تانزانيا، چندين حسينيه و مسجد وجود دارد كه در آنها تاريخ تبليغ تشيع به وضوح قابل مشاهده است.

 يكي از اين مكان‌ها كه باعث حيرت و تعجب بينندگان مي‌شود وجود مكاني به نام «محفل شاه خراسان» است كه به زبان فارسي و انگليسي در آن محل خودنمايي مي‌كند؛ در اين مكان الگويي نمادين از ضريح مقدس علي بن موسي الرضا(ع) ساخته شده و به صورت زيبايي تزئين شده است.

شيعيان اندك اثنی‌عشري اندكي كه در جزيره تاريخي زنگبار در حال حاضر سكونت دارند، به صورت روزمره با حضور در اين حسينيه به امام رضا(ع) سلام مي‌كنند.

یکی از رهبران شيعه در زنگبار با اشاره به قدمت اين مكان گفت: «در گذشته با توجه به بعد مسافت به ايران و دشواري سفر زائران علي بن موسي الرضا به مشهد از راه دريا، شيعيان با تشكيل محفل شاه خراسان از همين جا به امام هشتم(ع) سلام مي‌كردند.»

محمود کاظم گفت: «به مرور زمان قبه‌هايي نمادين از مرقد مطهر حضرت زينب و ام كلثوم و رقيه (عليهم‌السلام) در اين مكان قرار داده شد تا شيعيان با آشنايي با اماكن مقدس خود، از راه دور زيارت كنند.»

اينك محفل شاه خراسان در ايام اربعين حسيني، پذيراي صدها نفر از شيعيان آفريقا بوده و مراسم سينه‌زني و زنجيرزني و دادن اطعام با شكوه خاصي در آن برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما