تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۰۷:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۸۹۹

حکم اعدام بمب‌گذاران حسينيه شيراز صادر شد

حکم اعدام بمب‌گذاران حسينيه شيراز صادر شد
به گزارش خیمه، پس از برگزاري دادگاه، حكم اعدام سه نفر از عاملان انفجار حسينيه سيدالشهداي رهپويان وصال شيراز كه منجر به شهادت چهارده نفر و زخمي شدن 212 نفر شد، صادر گرديد.

به دنبال دستگيري عوامل بمب‌گذاري و محاكمه آنان در شنبه، مورخ دوم آذر ماه سال جاري كه علني و با حضور رسانه‌ها برگزار شد، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران، پس از آخرين دفاعيات متهمان و ارايه لايحه دفاعي وكلاي آنان،‌ با توجه به اتهامات آنها، حكم اعدامشان را صادر كرد.

* مشروح اين حكم به شرح زير است:
1- محسن اسلاميان فرزند محمد با نام مستعار فرمانده بهمن (يار دوم) داراي سابقه كيفري در امر نگهداري اسلحه دائر بر محاربه و افساد في‌الارض از طريق عضويت و همكاري موثر در گروهك محارب، ملحد و ضد حكومت اسلامي انجمن پادشاهي ايران با علم و اطلاع از موضع‌ گروه و طراحي و اقدام جهت براندازي حكومت اسلامي و تهيه سلاح و مهمات و ساخت بمب در اين راستا و مشاركت در انفجار تروريستي حسينيه سيدالشهداء رهپويان وصال شيراز كه منجر به شهيد و زخمي شدن 222 نفر گرديد و همچنين مشاركت در طراحي انفجار در ساير نقاط كشور و ساخت بمب مايرولي در اين راستا و طراحي طرح ترور مسئولين نظام.

2- علي اصغر پشتر فرزند كرم با نام مستعار آراسب (يار سوم) و علي و احمد دائر بر محاربه و افساد في‌الارض از طريق عضويت و همكاري موثر در گروهك محارب و ملحد و ضد حكومت اسلامي انجمن پادشاهي ايران با علم و اطلاع از موضع گروه و مشاركت در طراحي و اقدام براي براندازي حكومت اسلامي از طريق مشاركت در تهيه مهمات و ساخت بمب بكار رفته در انفجار تروريستي 24 فروردين ماه سال جاري حسينيه سيدالشهداء شيراز و مشاركت در طراحي انفجار در ساير نقاط كشور و ساخت بمب مايرولي در اين راستا و طراحي طرح ترور مسئولين نظام.

3- روزبه يحيي‌زاده فرزند مجيد با نام مستعار روزبهان و صادق افراسيابي داراي سابقه كيفري دائر بر محاربه و افساد في‌الارض از طريق عضويت و همكاري موثر در گروهك محارب و ملحد و ضد حكومت اسلامي انجمن پادشاهي ايران با علم و اطلاع از موضع گروه مزبور و طراحي و اقدام جهت براندازي حكومت اسلامي از طريق مشاركت در تهيه بمب جهت كار‌گذاري در مراكز شناسايي شده در رشت و تهيه وسايل كار و امكانات مالي موثر در اين راستا و طراحي ترور استاندار رشت و اعتياد به مواد مخدر.

* همچنين با توجه به دلايل و شواهد زير:
1- گزارشات وزارت اطلاعات.
2- اقاریر صريح متهمين.
3- كشف بمب‌ها و سلاح‌ و مهمات خريداري شده.
4- اقرار متهمين به مشاركت در انفجار حسينيه سيد‌الشهداء در تاريخ 23 فروردين ماه سال جاري با همراهي متهمين و با هدايت جمشيد، عامل CIA در خارج از كشور.
5- اقرار متهمين به تهيه سلاح و مشاركت در طراحي عمليات تروريسي انفجار در لوله‌هاي نفتي بندر گناوه.
6- اقرار متهمين به مشاركت در تهيه بمب مايرولي.
7- اقرار متهمين به مشاركت در طراحي عمليات انفجاري در مدارس حوزه علميه.
8- اقرار متهمين به شناسائي مكانهاي مورد هدف بمب گذاري.
9- اقرار متهمين به ارتباط با عامل خارجي انجمن به نام جمشيد از طريق ايميل و عضويت در "انجمن پادشاهي ايران".
10- اقرار متهمين به اهداف اجراي عمليات‌هاي طراحي شده از جمله بمب‌گذاري، براندازي حكومت از طريق ايجاد اختلاف فرقه‌اي، كم رنگ كردن حضور مردم در صحنه‌هاي مذهبي، متزلزل كردن حكومت اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي و ايجاد آشوب و هرج و مرج داخلي بوده است.
11- اقرار متهمين به تهيه مواد منفجره و سلاح در جهت اهداف شيطاني خود.
12- اقرار متهمين به سب‌النبي( توهين به پيامبران و امامان معصوم).
13- اقرار متهمين به طراحي و فيلم‌برداري از امام‌زاده شاه قيس شيراز براي انجام عمليات تروريستي در اين مكان.
14- متهمين كليه اتهامات وارده را قبول و به گناه و جنايتي كه در حق مردم كشورمان كرده‌اند اعتراف كرده و خود را لايق مجازات دانسته‌اند.
15- اقرار متهمين در همكاري با "انجمن پادشاهي ايران" و جذب نيرو براي انجمن و تهيه CD از مواد انفجاري تهيه شده و ارسال براي جمشيد در خارج از كشور.


در ادامه اين حكم آمده است:
شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران اقاریر صريح متهمين در دادگاه و ديگر شواهد و قرائن موجود، بزهكاريشان را محرز دانسته به استناد آيه شريفه 33 سوره مائده و مواد 183 و 186 و 187 و 189 و 190 و 191 قانون مجازات اسلامي متهمين "محسن اسلاميان فرزند محمد، علي اصغر پشتر فرزند كرم، روزبه يحيي‌زاده فرزند مجيد" را به اعدام (آويختن به دار)‌ محكوم كرده از طرفي با توجه به عمق فاجعه تروريستي انفجار حسينيه سيدالشهداء شيراز كه با 222 شهيد و زخمي مردم سرافراز شيراز را عميقا داغدار كرد، لازم است احكام صادره در ملاء عام و در جنب حسينيه اجرا گردد.

راي صادره به متهمين و وكلاي آنان ابلاغ شد و آنها نسبت به حكم صادره اعتراض و تقاضاي تجديدنظرخواهي كردند، لذا پرونده جهت رسيدگي به ديوانعالي كشور ارسال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما