تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۳۱
۰
کد مطلب : ۵۰۷۴

مجموعه 8 هزار صفحه‌اي «موسوعه كلمات الرسول» منتشر مي‌شود

مجموعه 8 هزار صفحه‌اي «موسوعه كلمات الرسول» منتشر مي‌شود

به گزارش خیمه، اين اثر كه به زبان عربي نوشته شده است، با بهره‌گيري از 275 منبع دست اول شيعي، در 14جلد به بيان احاديث پيامبر اكرم(ص) مي‌پردازد؛ مخاطبان اصلي اين كتاب را اهل سنت و كشورهاي اسلامي غير ايراني تشكيل مي‌دهند.

مولفان در تهيه اين اثر با در نظر گرفتن اين كه يكي از ايرادات اهل سنت به شيعيان، موجود نبودن احاديث پيامبر(ص) در منابع شيعي است، از شانزده هزار روايت موجود در منابع معتبر شيعي بهره گرفته‌اند كه اين تعداد نيز از بين 50 هزار روايت انتخاب شده است.

اين مجموعه در 9 عنوان دسته‌بندي شده‌ است كه هريك از آنها بر‌حسب گستردگي موضوع و همچنين تعداد احاديث مربوط به آن، در يك يا دو جلد منتشر خواهند شد.

تفسيرهاي پيامبر اكرم(ص) از قرآن با عنوان«كتاب النبي»، «كتاب علي(ع) و فاطمه(س)»، «احكام»، «خطبه‌ها، قزوه‌ها و احاديث قدسي» و «كلمات قصار» هركدام در دو جلد، «حسنين و اهل بيت(ع)»، «كتاب الاحتجاج»، «ائمه(ع)» و «دعاها» عنوان‌هاي مجلدات اين اثر را تشكيل مي‌دهند.

اين اثر كه ترجمه فارسي آن به‌زودي به پايان خواهد رسيد، منبعي مهم براي استفاده پژوهشگران حوزه و همچنين عموم مردم محسوب مي‌شود.

دوره چهارده جلدي «مجموعه موسوعه كلمات الرسول»، نوشته نويسندگان گروه حديث پژوهشكده باقرالعلوم، در شمارگان دو هزار و 8 هزار صفحه تا پايان سال جاري وارد بازار مي‌شود. قيمت پشت جلد اين كتاب هنوز مشخص نشده است.

مرجع : ایبنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما