تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۳۴
۰
کد مطلب : ۵۲۲

آفات زیادی حوزه شعر دینی را تهدید می کند

به گزارش خیمه، «افشين علاء» يكی از شاعران آیینی کشور گفت: آفات و بيماری‌های زيادی حوزه شعر دينی را تهديد می‌كند كه شاعران جوان بايد از ابتلا به آنان برحذر باشند.

وی با برشمردن نقاط ضعف و قوت شعر آيينی، پرداختن به تكرار واژگان محدود، به كار بردن الفاظ كليشه‌ای و همچنين ايجاد بدعت‌های اشتباه ولی به ظاهر نو و بديع، مدگرايی و لوكس‌گرايی را از مهم‌ترين آفات اين حوزه دانست و شاعران را در لزوم دقت بيشتر به اين مقوله آگاه كرد.

«علاء» ورود شگردهايی كه به قصد نوآوری و جان بخشيدن و نيز متفاوت جلوه دادن شعر دينی مورد استفاده برخی از شاعران جوان قرار می‌گيرد را نوعی تهديد قلمداد كرد و تصريح كرد: جوانان عزيز بايد هوشيار باشند تا شعر دينی و آيينی را با مقوله‌های ديگر اشتباه نگيرند و در پاسداری از حريم آن به نحو احسن كوشش كرده تا هرگونه آفت و بيماری را از ساحت آن بزدايند.

روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، این شاعر مازندرانی خاطر نشان كرد: دايره محدود و تبليغ‌های خاص در اشعار دينی را مورد اصلی انحراف اين عرصه است و نحوه نگرش به شعر دينی بايد با ايجاد تحولات فرهنگی نو و مطلوب، تغيير دهيم و بدنه اين حوزه را با خروج از كليشه‌ای كار كردن، بيمه كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما