تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۲
۰
کد مطلب : ۵۷۳۸

نحوه ورود اسلام به روسيه به تصوير کشيده مي‌شود

نحوه ورود اسلام به روسيه به تصوير کشيده مي‌شود
به گزارش خيمه، شرکت فیلمسازی ایفتیس روسیه به منظور ساخت فیلم تاریخی «مارپیچ شرقی» که به نحوه ورود اسلام به روسیه می‌پردازد، از تجربیات سازندگان سریال «مختارنامه» استفاده مي‌کند.

میخائیل ساماخف ، بازیگر و کارگردان به همراه سرگئی ایساکف تهیه کننده و سرمایه‌گذار روس از پشت صحنه سریال «مختارنامه» در احمدآباد مستوفی بازدید کردند.

میخائیل ساماخف هدف از این بازدید را ایجاد فضایی برای همکاری مشترک و استفاده از تجربیات موجود در ایران برشمرد.

وی سریال «مختارنامه» را از نظر فیلمنامه، دکور، بازیگران و کارگردانی آن کاری کامل ارزيابي کرد و افزود:«برای من که فیلم‌های سینمایی بسیاری ساخته‌ام ، ملاحظه چنین کاری از نزدیک بسیار جالب و دیدنی بود. متأسفانه من آشنایی چندانی با سینمای ایران ندارم اما با توجه به آنچه دیده‌ام، به آقای میرباقری و همکاران‌شان تبریک می‌گویم که چنین کار عظیمی را به سرانجام می‌رسانند.»

وي گفت:«ما در این سفر امیدوار هستیم بتوانیم از تجربه سیمافیلم به عنوان سازنده چنین پروژه‌هایی استفاده کنیم. چون فکر می‌کنم سیمافیلم در کار خود از بهترین و حرفه‌ای‌ترین گروه‌ها بهره مي‌برد.»

این کارگردان روس با اشاره به محوریت اسلام در فیلم «مارپیچ شرقی» افزود: «داستان این فیلم در قرن دهم هجری می‌گذرد و نحوه ورود اسلام در زمان خلیفه وقت بغداد و حرکت احمد فدلان به عنوان نماینده وی و به منظور ترویج اين دين به سمت بلغارستان با عبور از مناطقی چون ایران، خراسان، بخارا را به تصویر می‌کشد.»

وی گفت :«تمام ماجراهایی که در این فیلم اتفاق می‌افتد، پیرامون فرهنگ اسلام و غنای آن است که چطور توانست در میان پیروان آيین مسیحیت رخنه کند؛ طوری که پیروان آن طی سال‌ها توانستند همزیستی مسالمت‌آمیزی با پیروان ادیان دیگر داشته باشند. ما برای به تصویر کشیدن این وقایع از دو روایت زمان گذشته و حال استفاده خواهیم کرد.»

وی ضمن بازدید از مراحل مختلف تولید پروژه «مختارنامه» و کارگاه‌های آن ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، ضمن استفاده از تجربیات گروه‌های مختلف ایرانی ساخت فیلم و سریال‌های تاریخی بتوانند پروژه مشترکی نیز در این زمینه با مرکز سیمافیلم داشته باشند.

سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح از تولیدات مرکز سیمافیلم به شمار مي‌رود که از سال 83 تا کنون قیام مختار ثقفی را به تصویر می‌کشد و عوامل آن بزودی برای فیلمبرداری فاز پایانی کار، عازم منطقه شاهرود خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما