تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۹
۰
کد مطلب : ۵۷۵

فتواي علماي مسلمان آمريكا در خصوص جدايي اسلام و خشونت

به گزارش خیمه، شوراي فقه آمريكاي شمالي در فتوايي جديد انواع تروريسم را به شدت محكوم و انتصاب آن را به اسلام تقبيح كرد.
 
علماي مسلمان آمريكا در اين فتوا اعلام کردند:دين مبين اسلام، ديني عدالت‌جو و صلح‌طلب است و هيچگونه ارتباطي با خشونت ندارد. 

در اين فتوا تاکيد شده است: در اسلام، جان آدمي از ارزش و جايگاه خاصي برخوردار است و قتل بي دليل بشريت را گناهي بزرگ و حرام مي‌داند. 

علماي مسلمان آمريكا مي افزايد: اسلام خشونت و تروريسم و هرگونه افراط‌گري در عمل را تقبيح و زشت مي‌داند و نسبت آنها به اسلام را زشت تر از خشونت و ترور قلمداد مي کند.
 
در اين فتوا آموزهايي مانند جهاد، مبارزه با کفار، قصاص، اجراي حدود و ديگر احکامي از اين قبيل را دليل بر وجود خشونت در اسلام ندانستند و تاکيد کردند: هر حکم و اموزه اي که در اسلام وضع شده است منوط به محقق شدن شرائط خاص اجراي ان است و اگر به خوبي عملي شود سبب اجراي صلح، امنيت و ثبات در جامعه خواهد شد، لذا نبايد با نگاهي سطحي به برخي آموزه هاي اسلام به راحتي حکم به خشن بودن اسلام کرد. 

در اين بيانيه همچنين تاکيد شده است: اينکه اخيرا در کشورهاي غربي مد شده است که بي پروا اسلام را متهم به دين ترور مي کنند، به دليل عملکرد بي منطق و افراطي گروههاي به ظاهر منتسب به اسلام است و الا دين هيچ مشکلي ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما