تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۳۲
۰
کد مطلب : ۵۷۷۵

عوامل «مختارنامه» به اطراف شاهرود می‌روند

عوامل «مختارنامه» به اطراف شاهرود می‌روند
به گزارش خيمه، فیلمبرداری سریال «مختارنامه» با گرفتن پلان‌های داخلی منزل ابراهیم اشتر و بازی حسن میرباقری در نقش ابراهیم، حدیث فولادوند در نقش راحله همسر ابراهيم ، شهزاد صفوی در نقش عبدالله اشتر و محمود اردلان در نقش زايده پسر عموی مختار، عصر روز دوشنبه، 5 اسفند، به پایان رسید.

مدیر تولید این مجموعه گفت:«جابه‌جایی‌های اولیه گروه از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و به دنبال آن داوود میرباقری و گروه طراحی و تولید نیز روز جمعه برای بازدید از لوکیشن اصلی جنگ مکه راهی منطقه طرود واقع در 120 کیلومتری شاهرود مي‌شوند.»

محمدباقر آشتیانی افزود :«فاز پایانی این مجموعه از روز شنبه ( 10 اسفند ) با فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به جنگ مکه در منطقه طرود آغاز می‌شود . این جنگ بین سپاه شام به فرماندهی سیامک اطلسی و سپاه مکه با پیشتازی فریبرز عرب نیا در نقش مختار تصویر می‌شود که در این صحنه ها رضا کیانیان (عبدالله زبیر)، جعفردهقان (مصعب)، صالح میرزاآقایی (جعفر)، محمد صادقی (ابن مطیع) و بسیاری دیگر مقابل دوربین می‌روند.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «محمدرضا شریفی‌نیا هم در یک سکانس مربوط به کابوس‌های مختار در نقش محمد بن حنفیه در شاهرود بازی خواهد داشت که پس از آن کارش در اين سریال به پایان می‌رسد.»

آشتیانی زمان در نظر گرفته شده برای پایان فیلمبرداری در شاهرود را نیمه اردیبهشت ماه ذکر کرد و تحقق آن را منوط به مناسب بودن شرایط کار و کامل شدن فهرست بازیگرانی دانست که قرار است در سکانس مربوط به واقعه کربلا مقابل دوربین بروند.

سریال «مختارنامه» وقایع مربوط به قیام مختار ثقفی ملقب به ابو اسحاق را به تصویر می کشد که پس از قیام کربلا به خونخواهی امام حسین(ع) و یارانش برمی خیزد و به روایتی قاتلان را قصاص می کند.

این مجموعه با به کارگیری بیش از 2000 نیروی انسانی در قریب به 150 لوکیشن به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی محمود فلاح در مرکز سیمافیلم ساخته می‌شود.

این در حالی است که فیلمبرداری آن از سال 83 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و کار تدوین نیز به طور همزمان توسط مهدی حسینی‌وند در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما