تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۱۸
۰
کد مطلب : ۵۸۲۲

سريال ‌فرزندان‌ امام علي(ع) توسط‌ اهل‌سنت ساخته می‌شود!

سريال ‌فرزندان‌ امام علي(ع) توسط‌ اهل‌سنت ساخته می‌شود!
به گزارش خیمه، منابع آگاه از كويت خبر دادند كه شركت فيلم‌سازي كويتي "مها" كه به اهل‌سنت تعلق دارد ساخت سريال امام حسن(ع) و امام حسين(ع) با نام «أسباط» را تا چند روز ديگر آغاز خواهد كرد.

اين منابع آگاه افزودند:‌ «داستان اين سریال توسط "محمد يساري" فيلمنامه نويس سوريه‌اي نوشته شده است و قرار است توسط "عبدالباري ابو خير" كارگرداني شود و تا بدين لحظه هم 3 ميليون دلار براي آغاز كار در اختيار تيم قرار داده شده است.»

گفتني است پيش بيني مي‌شود مراجع تقليد عظام به دليل سني بودن تيمي كه قرار است اين سریال را بسازد، و تاريخي كه اين فيلم‌نامه براساس آن نوشته شده است، واكنش شديدي از خود نشان بدهند.

عامل ديگري كه بدون شك موجب خشم مراجع تقليد و محبين اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) خواهد شد، به تصوير كشيدن چهره امام حسن(ع) و امام حسين(ع) است.

نكته خشم‌برانگيز در اين سريال اين است كه قرار است رابطه اهل بيت(ع) به‌وي‍ژه فرزندان امام علي(ع) با کسانی که خود را صحابه مي‌نامند و به اهل بيت(ع) خيانت كردند، خوب نشان دهد.

 اين سریال قرار بود در سوريه ساخته شود، اما وزارت اوقاف اسلامي سوريه گفته بود در صورت نمايش دادن چهره دو امام معصوم، پروانه ساخت آن را صادر نخواهد كرد، از همين رو تيم سازنده به كويت رفتند.

در همين راستا، «شيخ محمد سعيد رمضان بوطي» از چهره‌هاي سرشناس ديني اهل سنت سوريه با صدور فتوايي ساخت اين سریال را حرام اعلام كرده بود، زيرا آن را موجب ايجاد فتنه ميان مسلمانان مي‌دانست.

اين سريال قرار است براي ماه مبارك رمضان آينده آماده شود و بازيگراني كه در آن نقش ايفا مي‌كنند از اردن، سوريه، مراكش، تونس، و برخي كشورهاي حوزه خيلج فارس هستند.
مرجع : شیعه آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما