تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۳۵
۰
کد مطلب : ۵۹۲۱

رشته «شيعه‌شناسي» در آلمان تشکيل مي‌شود

رشته «شيعه‌شناسي» در آلمان تشکيل مي‌شود
به گزارش خيمه، 400 عنوان کتاب و منبع شیعی در علوم گوناگون با مضامین متفاوت به کتابخانه دانشگاه بیلفید آلمان اهدا شد تا در آینده نزدیک رشته مطالعات شیعی با محوریت شیعه و امامیه در این دانشگاه تاسیس شود.

این کتاب‌ها که بیشتر با مضامین اسلامی و به‌ويژه تشیع همراه است جهت تاسیس رشته «شیعه‌شناسی» تکمیل و غنای این کتابخانه که محل رجوع بسیاری از استادان و دانشجویان است اهدا شده و قرار است در آینده نیز با کمک رایزنی فرهنگی کشورمان گرایش‌های فقه شیعی، کلام، عرفان، فلسفه شیعه نیز در این دانشگاه تاسیس شود.

از آنجا که در بيشتر کتابخانه‌های آلمان منابع بخش اسلامی بیشتر با منابع اهل سنت است، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان سعی دارد برای معرفی بیشتر شیعه نسبت به تکمیل حوزه اسلامی کتابخانه‌های آلمان منابع شیعی را نیز به آن بیفزاید و در عین تاکید بر وحدت اسلامی و پرهیز از هر گونه تفرقه میان مسلمانان به معرفی گنجینه ارزشمند ذخایر غنی معارف شیعی نیز بپردازد.

در این جلسه اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران دپارتمان ها، رئیس کتابخانه دانشگاه، عالمان الهیات، دین‌پژوهان و نیز کادر کتابداران و اصحاب مطبوعات هم حضور داشتند و ضمن اهدای رسمی کتب، رئیس دانشکده الهیات رسماً در یک سخنرانی که چند سطر آغازین آن به زبان فارسی و از روی نوشته قرائت شد، سپاس عمیق مسئولان دانشگاه را از این اقدام فرهنگی رایزنی کشورمان اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما