تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۵
۰
کد مطلب : ۶۰۰۴

دادگاهی در مالزی اجازه ارتداد به زن ایرانی- مالزیایی را صادر کرد

دادگاهی در مالزی اجازه ارتداد به زن ایرانی- مالزیایی را صادر کرد
به گزارش خیمه، صبح امروز دادگاه «استیناف اسلامی» مالزی حکم دادگاه بدوی مبنی بر اجازه به زن مسلمانی که پیشتر بودایی بوده و خواهان بازگشت به دین اولیه خود را داشت، تأیید کرد.

این دادگاه با استناد به قانون حمایت از اقلیت‌های دینی در کشور اسلامی مالزی به این زن اجازه بازگشت به بودیسم را داده است.

 وکیل "سیتی فاطمه تان عبدالله"، زن مسلمان بودایی شده گفت: «آنها حکم کردند که اسلام آوردن "فاطمه" از ابتدا صحیح نبوده و اگرچه او اظهاریه اسلام آوردن خود را تسلیم دادگاه کرده، اما بسیاری از شرایط مسلمانی و از جمله نماز خواندن را احراز نکرده است.»

منور احمد عبدالعزیز افزوده است که دادگاه به آنها تفهیم کرده که هیچ مسلمانی در طول زمانی که به اسلام گرویده است، نمی‌تواند به راحتی اعلام تبری از دین خود کند.

فاطمه نیز بیان کرد که در سال 1998 فقط به خاطر ازدواج با مردی ایرانی اسلام آورده و در این مدت هیچ یک از اعمال اسلامی را به جا نمی آورده است. در سال 2006 نیز پس از انکه همسرش او را ترک کرد، تقاضای بازگشت به بودیسم را داده است.

این دومین بار در یک ماه اخیر است که دادگاه اسلامی مالزی در خواست اقلیت‌های دینی را اجابت می‌کند، چرا که چند روز پیش مرد مسیحی‌ای که نام اسلامی داشت از دادگاه تقاضای تغییر نام داده بود که دادگاه با درخواست او موافقت کرد.

سیستم قضایی مالزی دارای دو نوع قانون است؛ یکی بر اساس شریعت اسلامی برای مسلمانان و دیگری قوانین سکولار برای اقلیت 27 میلیونی غیرمسلمان؛ اما دادگاه اسلامی بر دادگاه غیراسلامی برتری و نظارت دارد.
مرجع : هرالدتریبون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما