تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۱۷
۰
کد مطلب : ۶۱
آیت الله العظمی سیستانی:

در سایه وحدت شيعه و سنی، اسلام سرافراز است

در سایه وحدت شيعه و سنی، اسلام سرافراز است
به گزارش خیمه، علماي شركت كننده در همايش «علماي شيعه و اهل تسنن عراق» با حضور در دفتر آيت‌الله سيدعلي سيستاني
با وي ديدار كردند.
 
آيت‌الله سيستاني در اين ديدار گفت: من خادم همه عراقي‌ها هستم و سني و شيعه، كرد و عرب و مسيحي هيچ فرقي برايم ندارند.
وي از وحدت به وجود آمده بين علماي شيعه و سني در عراق و ديگر كشورهاي اسلامي ابراز خرسندي كرد و افزود: هر فرد شيعي بايد از برادر سني خود حمايت كند و هر فرد سني نيز بايد از برادر شيعي خود حمايت كند تا در سايه وحدت و برادري، اسلام سرافراز باشد. 

شيخ خالد الملا رييس جمعيت علماي جنوب و از علماي برجسته اهل تسنن عراق بعد از اين ديدار در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به تمامي علماي جهان اعلام مي‌كنم كه از سخنان آيت‌الله سيستاني كه از صميم قلب ايراد شد حمايت خواهم كرد و بر برادري شيعه و اهل تسنن پافشاري مي‌كنم. 

وي افزود: از تمامي علما مي خواهم كه اعمال تروريستي اي كه در عراق انجام مي‌شود را تقبيح و محكوم كنند. 

شيخ محمد، رييس علماي دين كردستان نيز گفت: تأكيد مي‌كنم كه نشست مشترك علماي شيعه وسني عراق، عملي كردن سخنان آيت‌الله سيستاني خواهد بود و من از تمامي عراقي‌ها خواستارم تا به فرامين اين مرجع عاليقدر گوش بسپارند و به آن عمل كنند. 

علماي شيعه و سني عراق همچنين با حضور در دفتر آيت‌الله سيدمحمدسعيد حكيم از مراجع تقليد نجف با وي ديدار كردند. 

آيت‌الله حكيم در اين ديدار از برگزاري اين همايش استقبال كرد و برگزاري بيشتر اينگونه همايش‌ها و نشست‌ها را خواستار شد. 

اين مرجع عاليقدر بر حفظ وحدت ميان مسلمانان تأكيد كرد و گفت: شيعيان و اهل تسنن عراق هم از لحاظ دين و هم از لحاظ وطن يكسانند و هر دو مسلمان و عراقي اند. پس بايد با حفظ وحدت، از اسلام و وطنشان دفاع كرده و اجازه ندهند تا دشمنان، بينشان شكاف و فتنه بيندازند. 

وي بر حفظ حرمت خون مسلمان توسط شيعيان و اهل تسنن تأكيد كرد و افزود: حفظ جان و مال و ناموس مسلمان از واجبات اسلام به حساب مي‌آيد و هر مسلماني بايد پشتيباني مسلمان ديگر باشد تا دشمن جرأت تجاوز به آنها را نداشته باشد و در سايه وحدت، اسلام و مسلمين با عزت و سرافراز باشند. 

بنابرگزارش رسا، شركت كنندگان در اين همايش همچنين قرار است با آيت الله بشير نجفي و آيت الله اسحاق فياض از ديگر مراجع نجف ديدار كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما