تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۰
۰
کد مطلب : ۶۲۴۵
انیمیشنی درباره دیوار حائل

ديواري در قلب فلسطین

ديواري در قلب فلسطین
به گزارش خيمه، انيميشن ديواري در قلبم، عصر ديروز در دمشق رونمايي شد. اين فيلم درباره خانواده‌اي فلسطيني است که خانه‌هاي آنها توسط اسرائيلي‌ها منهدم مي‌شود تا به جاي آن ديوار حائل ساخته شود.

«رضوان قاسمية» نويسنده و کارگردان اين فيلم مي‌گويد، اين اولين فيلم سينمايي سه‌بعدي است که در جهان عرب ساخته شده است؛ البته پيشتر چند سريال عربي با روش سه‌بعدي ساخته شده که نه از نظر فرم و محتوا از ارزش بالايي برخوردار نبوده‌اند.

اين کارگردان فلسطيني-سوري افزود، «ديواري در قلبم»، به 11 زبان از جمله فارسي ترجمه شده که قرار است در بيشتر کشورهاي عربي و اسلامي به نمايش درآيد.

قاسمية انگيزه خود از ساخت اين فيلم را نمايش زندگي سخت انسانهاي عادي و خانواده‌هاي معمولي در فلسطين عنوان کرد که عضو هيچ جنبش و يا حزب سياسي نيستند و از اصلي‌ترين قزبانيان جنايات صهيونيستها هستند.

رضوان قاسمية در مورد داستان فيلم افزود ما در اين فيلم داستان زندگي دو خانواده که يکي از انها از خانواده‌هاي مسلمانان فلسطين است و خانه‌اش براي ساخت ديوار حائل تخريب مي‌شود و ديگري خانواده‌ مهندس يهودي است که قرار است ديوار حائل را بسازد و به تخريب خانه همان خانواده فلسطيني مي‌پردازد.
مرجع : العرب أونلاين
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما