تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۶۲۸۱
همایشی برای هشدار در مورد شکل‌گیری شیطان‌پرستی

شیطان پرستی، فراماسونری و صهیونیزم،مثلثی جدایی ناپذیر

شیطان پرستی، فراماسونری و صهیونیزم،مثلثی جدایی ناپذیر
به گزارش خیمه، همایش«شیطان پرستی،بت پرستی جدید» با بررسی فرقه‌های نوظهور با تاکید بر شیطلان پرستی عصر روز گذشته، در دانشکده اقتصاد علامه برگزار شد. این همایش به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و مدیریت امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و کانون آسیب شناسی اجتماعی لرگزار شد.

سرهنگ «بهرام بیات» معاونت اجتماعی ناجا، به بررسی تاریخی نحوه شکل گیری مکتب شیطان پرستی پرداخت و آغاز آن را به چهارصد سال پیش نسبت داد.
اما دیگر سخنران این همایش، دکتر ادبی که رساله دکترای خود را بر مکاتب نوظهور دینی به ویژه شیطان پرستی نوشته است با رد این نظر، شیطان پرستی موجود را نوین می داند و زاییده قرن جدید عنوان کرد.

دکتر «مسعود کوثری» استاد ارتباطات دانشگاه تهران نیز با بررسی موزیک های مورد استفاده این مکاتب چون متال به شعار آنها که رواج پوچی گرایی و اصول اساسی این مکاتب است، پرداخت. وی مبادی اصلی این موسیقی را خشونت، مردسالاری و نژادپرستی ذکر کرد و ژانرهای این گروه ها را بسیار گسترده توصیف کرد که با خروج و ورود یک خواننده تغییراتی در این رویه به وجود می آید.
در ادامه وی به بررسی مناسک برگزارشده در این مکتب پرداخت.

کوثری با بررسی موردی چندین فیلم سینمایی و کارتون، از حرکت آگاهانه مقرضان خبر داد که نمادهای شیطان پرستی را به صورت پس زمینه در فیلم ها و کارتون هایی که کودکان به وسیله آن ها اجتماعی می شوند، بکار می گیرند که در ناخودآگاه کودک می نشیند.

«دکتر ادبی» اصول شکل گیری مکاتب نوپدید دینی مانند شیطان پرستی را اندیشه های جدید، زندگی های عمومی، کوچی از جامعه به سمت اجتماع، جادو، ضد ساختارگرایی و بازگشت به دوران باستان بیان کرد. وی در ادامه یکی از ویژگی های شیطان پرستان را انسجام درونی اجتماع آنها عنوان کرد که خارج از شهر در یک کلونی(قبیله) زندگی می کنند.

کوثری در تایید این نکته گفت که انسان از قرن نوزدهم به بعد همیشه این حس بازگشت به اجتماع را داشته است و جنبش های نوین دینی با هدف ایجاد اجتماع عمل می کنند و نمونه هایی از گروه های عرفانی در تهران نیز از این شیوه بهره گرفته اند و در اجتماعات خود به حل مسائل و مشکلات یکدیگر می پردارند و بهتر از خواهران وبرادران یکدیگر را یاری می کنند که نوعی جزیره های کوچک در جامعه های مدرن امروزی پدید آمده اند که همان بازگشت از جامعه توده به اجتماع است.
حجت الاسلام ادبی با مقایسه دین اسلام و سایر ادیان الهی گفت:« تنها دو مکتب نو ظهور وهابیت و بهاییت در سنت دینی اسلام است اما در دین مسیحیت شعبه ها بسیار است.»
وی جایگاه رهبران این مکاتب نوین را در حد پیامبر گونه دانست و گفت:« افراد هر مکتب حول، یک قدیس آخرالزمان تنیده می شوند و رهبر فرهمند هر فرقه، مهم ترین شخصیت آن فرقه محسوب می شود که باورهای پیروان در نظام عقیدتی، فضای زندگی و متافیزیکی حول این افراد شکل می گیرد.»
وی مناسک این آیین را در سه دسته مناسک جنسی، مناسک نرم کننده دل ها و مناسک منهدم کننده عنوان کرد و ابزارهای مناسکی، پوشش خرفه و ماسک، استفاده نماد پنتاگرام (ستاره پنج پر وارونه که در دایره ای قرار دارد)، تصویر بی پوشش زن و نماد سیگل بافموت(زنی نشسته با دستانی باز و دو بال و سر بزی در وسط) را از نمادهای اصلی ویژه این مکتب برشمرد.

کوثری در تشریح نماد «بز» که یکی از علامت های رایج شیطان پرستی است ـ که در بسیاری از آهنگ های رپ امروزی با انگشتان دست نشان داده می شودـ گفت:« وقتی مسیحیت آمد و خود را به تاگان ها عرضه کرد آنها را نابود کرد و خود به جای آن نشست. تاگان ها چوپان یودند و بز نماد این گروه است و نماد تنیث نیز با این تفکر است که قبل از مسیحیت تلقی از خدا زنانه بود و مسیحیت، خدا را مرد جلوه داد.» که در واقع نوعی بازگشت و جانشینی تاگان ها و نشاندن اله بر جای خدا مدنظر است.

در این همایش قسمتی از ویژه برنامه شوک با موضوع شیطان پرستی پخش شد و دکتر ادبی مثلت سه گانه شیطان پرستی، فراماسونری و صهیونیزم را با پخش تصاویری به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد که نمادهایی چون چشم، ستاره پنج پر، ادبیات نمادی،عدد 13 و 666 در معماری و زندگی وافکار این سه گروه نقش اصلی را دارد.
وی در رد عرفان های نوظهور معتفد است که این عرفان ها آدمی را تا قدم هایی اولیه بالا می برند و چون خود تا پایان نرفته اند فرد را میان آسمان و زمین معلق نگه می دارند. هم چنین وظیفه مبلغان دینی را در این حوزه نگاه تخصصی و هوشیارانه و دفاع عارفانه از دین بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما