تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۵
۰
کد مطلب : ۶۳۱۷
دومین نشست عاشوراپژوهی

هزاوه‌ای از امامت در عصر حاضر می‌گوید

هزاوه‌ای از امامت در عصر حاضر می‌گوید
دومین جلسه از مجموعه نشست‌های عاشوراپژوهی با حضور استاد محمدرضا هزاوه‌ای، چهارشنبه ۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. هزاوه‌ای در نشست اول که با عنوان «امامت در عضر حاضر» برگزار شد، از نگاه تک‌بعدی و کلامی حاکم بر جامعه در مورد امامت گفت که هرچند که اين مسئله داراي اهميت فراواني است اما سبب مغفول ماندن وجوه ديگر امامت در اسلام مي‌شود.

مجموعه نشست‌های عاشوراپژوهی سال گذشته با عنوان «چهل منزل تا اربعین» برگزارشد و مجموعه جدید این نشست‌ها با عنوان «امام حسین(ع) در عصر حاضر» توسط موسسه مطالعات راهبری خیمه برگزار می‌شود.

هزاوه‌ای در جلسه اول سخنان خود به وجوه سلبي امامت اشاره کرد و نخستين وجه از وجوه سلبي امامت را «موروثي نبودن» امامت دانست و گفت: «متأسفانه برخي امامت را با نگاه به ظاهر آن موروثي مي‌پندارند. حتي برخي از مستشرقين علت پذيرفته شدن تشيع در ايران را نفوذ فرهنگ حکومت سلطنتي موروثي در فرهنگ ايراني‌ها مي‌دانند که سبب شد ايراني‌ها به راحتي اين مذهب را بپذيرند.»
استاد هزاوه‌ای مدرس کلام، فلسفه و حقوق در مراکز تربیت معلم و موسسات آموزش‌عالی است و در مجموعه اول نشست‌های عاشوراپژوهی نیز در سال ۱۳۸۶ در مرکز مطالعات راهبردی خیمه نیز حضور یافتند. موضوع سخنان ایشان در آن نشست «بررسی حادثه عاشورا از منظر عقلانیت و متافیزیک» بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما